Šogad prāmji ved uz Ventspili vairāk gan pasažieru, gan kravu. Septiņu mēnešu laikā, kopš gada sākuma, visas prāmju līnijas strādā ar pieaugumu.

Atsevišķās dienās vienā un tajā pašā laikā viens prāmis ienāk ostā, bet cits – iziet. Tādās situācijās Kuģu satiksmes dienests organizē kustību tādējādi, lai prāmji varētu droši samainīties.

Pagājušā ceturtdiena bija viena no tādām dienām. Pēc saraksta – plkst. 20 – prāmis Scottish Viking izgāja no Ventspils, dodoties uz Zviedrijas ostu Nīneshamnu. Tajā pašā laikā citam kuģošanas kompānijas Scandlines prāmim Watling Street vajadzēja ienākt Ventspilī no Vācijas ostas Trāvemindes. Ja prāmjiem būtu jāsatiekas ostas akvatorijā, Ventspils brīvostas pārvaldes Kuģu satiksmes dienests organizētu kustību tādējādi, lai tas nenotiktu un prāmji varētu samainīties drošā attālumā no jūras vārtiem un ostas. Piemēram, vienam tiktu dota komanda noņemt ātrumu, bet otram – uzņemt ātrumu, skaidro ostas vecākais uzraugs Aivars Mendriķis. Tiesa, prāmji nereti arī paši pārkāpj noteikto sarakstu par pusstundu vai pat veselu stundu, stāsta Mendriķis. Reizēm iemesls ir laika apstākļi Baltijas jūrā, bet reizēm prāmis ātrāk par noteikto laiku pabeidz pasažieru un treileru un automašīnu uzņemšanu. Tādos gadījumos prāmis var iziet no ostas ātrāk par noteikto laiku, lai iegūtu laika rezervi, ja ceļā vai kādā citā ostā iznāk kavēties. Gadās arī otrādi: prāmis aizkavējas ostā, jo ir jāgaida kāda krava.

Pieredzējušais ostas uzraugs stāsta, ka pēdējā laikā pasažieru un kravu, kas ostā ienāk ar prāmjiem, plūsma pieaug. «Kad prāmju līniju uz Zviedriju tikko atklāja, nereti gadījās, ka uz 50 komandas cilvēkiem brauca 25 pasažieri, bet reizēm – nebija vispār neviena pasažiera. Ar laiku gan pasažieri, gan kravu nosūtītāji saprata, ka savienojums starp Latviju un Zviedriju caur Ventspili ir visīsākais un ātrākais – tikai 12 stundas ceļā,» stāsta Mendriķis. Šogad vienā no viņa dežūrām uz prāmja Scottish Viking Ventspilī ieradās 424 pasažieru!

Pagājušajā ceturtdienā Scottisch Viking ar 46 komandas locekļiem ieradās Ventspilī plkst. 10, atvedot uz ostu 202 pasažierus, 40 vieglās automašīnas, 1 autobusu, 1 motociklu, 87 kravas automašīnas, kopējam kravu apjomam sasniedzot aptuveni 2000 tonnas. Pasažieru vidū dominēja lietuvieši (55 cilvēku) un Latvijas iedzīvotāji (40 cilvēku), taču bija arī norvēģi, zviedri un citu valstu pārstāvji. Ostas darbinieki uzsver, ka pēdējā laikā daudzi pasažieri ierodas ostā ar motocikliem vai velosipēdiem. Tajā pašā dienā prāmis plkst. 20 devās atpakaļ uz Nīneshamnu, aizvedot no Ventspils 293 pasažierus un 137 vieglās automašīnas, toskait 3 ar piekabēm, un 31 kemperi (mobilie kempingi uz riteņiem), kā arī kravu vienības. Bet neilgi pirms tam ostā paguva ienākt no Trāvemindes braucošais prāmis Watling Street, no kura nokāpa 163 pasažieri, nobrauca 28 vieglās automašīnas, 7 pasažieri ar motocikliem, 10 kemperi un aptuveni 150 kravas automašīnas, ar kopējo kravu apjomu aptuveni 3000 tonnu. Prāmja komandas sastāvā ir 38 cilvēku. Plkst. 4 no rīta nākamajā dienā prāmis plānoja doties atpakaļ uz Trāvemindi.

Komerckravas, kas ostā tiek ievestas ar prāmjiem, pārkrauj stividorsabiedrība Noord Natie Ventspils Terminal (NNVT). Kravas veido metāls, papīrs, celtniecības materiāli u.c., kā arī piekrautas fūres ar piekabēm, kuru saturu mēs nezinām, stāsta NNVT valdes priekšsēdētāja Viktorija Zeļenkeviča. Kompānija, tāpat kā Ventspils brīvostas pārvalde, saņem vislabākās atsauksmes no klientiem par prāmju apkalpošanu.


Prāmju līnijas 2012. gada 7 mēnešos

 

                               2012.g.   % pret 2011.g.

 

Pasažieri                    35877     129,16%

Vieglās automašīnas    17444     135,6%

Kravas vienības           40451     106,52%

Kravas (tūkst. t)         1094,5    104,82%

 

Prāmju līnijas Ventspils brīvostā

● Ventspils–Nīneshamna–Ventspils – 5 reizes nedēļā

● Ventspils–Trāveminde–Ventspils – 2 reizes nedēļā

● Lībeka–Ventspils–Sanktpēterburga–Ventspils–Lībeka – 4 reizes nedēļā.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: