Jau agrāk informējām, ka, lai nomainītu paceļamā laiduma slēgmehānismu, maksimāli uz trīs nedēļām slēgs Ventas tiltu. Tikmēr visa transporta plūsma tiks novirzīta uz Apvedtiltu.

Satiksmes organizācijas shēmu Ventas tilta slēdzējmehānisma remontdarbu laikā skatīt ŠEIT!

 

Ventas tilts jebkurai kustībai tiks slēgts 19. oktobrī (naktī no piektdienas uz sestdienu). Darbi, kas saistīti ar paceļamā tilta slēgmehānisma nomaiņu, tiks paveikti līdz 3. novembrim, informē Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis. Darbus bija paredzēts uzsākt 5. oktobrī, bet tie aizkavēsies, jo radusies aizķeršanās ar jauna slēgmehānisma izgatavošanu Nīderlandes rūpnīcā. Sagataves, kas nepieciešamas tā izgatavošanai, rūpnīcā tika saņemtas ar novēlošanos. Tagad sagataves jau ir saņemtas, un gatavajam slēgmehānismam Ventspilī vajadzētu būt laikā no 14. līdz 18. oktobrim, informē Mazalis.

 

Jāatgādina, ka Ventas tilta rekonstrukcijas projektēšanas laikā tika neveiksmīgi izvēlēts slēgmehānisma modelis. Turpmāka mehānisma izmantošana ilgtermiņā varētu negatīvi ietekmēt tilta konstrukciju, atzīst speciālisti. Visus izdevumus, kas saistīti ar mehānisma nomaiņu un apvedmaršruta organizēšanu, sedz projektētājs – holandiešu kompānija Witteveen + Bos Latvia. Visi remonta darbi notiek garantijas laikā.

 

Apļu izbraukšana raisa diskusijas

Gandrīz trīs gadi pagājuši kopš Ventas tilta un tam piegulošo rotācijas apļu rekonstrukcijas. Tomēr daudziem joprojām nav skaidrs, kā pareizi izbraukt divu joslu rotācijas apļus. Uz jautājumiem atbild autoskolas Kursa instruktors un līdzīpašnieks Vladimirs Stadņiks.

 

Jūsuprāt, kāpēc izbraukšana pa rotācijas apļiem joprojām izraisa tik asas diskusijas?

– Diemžēl Ceļu satiksmes noteikumi piemirstas pat pieredzējušiem autovadītājiem. Turklāt ik pēc pieciem gadiem noteikumi tiek atjaunoti, bet ik pēc pusgada tajos tiek ieviestas izmaiņas. Tādēļ daudzi autovadītāji brauc tīri intuitīvi, izmantojot savu pieredzi. Kas attiecas uz rotācijas apļiem, tad, manuprāt, ir jāmaina marķējums visos trīs apļos – Ventas tilta abās pusēs un krustojumā ar Durbes ielu.

 

Kur slēpjas problēma?

– Problēma ir tāda, ka paši rotācijas apļi ir nelieli un to iekšējā josla praktiski netiek izmantota, jo visa mašīnu plūsma aiziet pa ārējo apli, kas rada lielu transporta sablīvējumu vienā joslā. Turklāt pa ārējo apli brauc kā tās mašīnas, kas virzās uz Statoila un Durbes vai Rūpniecības ielas pusi, tā arī tās, kurām ir jāizbrauc uz Ventas tilta. Tāda pati situācija ir uz Pārventas rotācijas apļa un Durbes un Rūpniecības ielas krustojumā.

 

Kāpēc šoferi maz izmanto rotācijas apļu iekšējo joslu?

– Jo tas nav ērti un droši. Ja ir intensīva autotransporta plūsma, tad praktiski nav vietas, kur varētu pārkārtoties no iekšējās joslas uz apļa ārējo joslu, neradot avārijas situāciju. Jo īpaši, kad no Prāmju termināļa nāk rinda ar kravas automašīnām ar piekabēm. Tādēļ arī visi cenšas izbraukt rotācijas apli pa ārējo joslu. Taču tas savukārt rada vienā joslā lielu transporta plūsmu.

 

Kā var izmainīt situāciju?

– Situāciju var uzlabot bez lieliem tēriņiem – izmainot marķējumu visos trijos rotācijas apļos, jo tiem ir jādarbojas pēc viena un tā paša principa. Jaunajam marķējumam, pēc manām domām, vajadzētu ļaut braukt pa apļa ārējo malu tikai tiem, kas vistuvākajā pagriezienā izbrauc no tā. Virzoties no kreisā krasta uz Pārventu, ārējā aplī varētu iebraukt tie, kas dodas Statoila virzienā. Savukārt tiem, kuriem jāšķērso tilts, ir jāiebrauc iekšējā joslā, bet, pabraukuši garām pagriezienam uz Statoilu, viņi var droši pārkārtoties ārējā joslā, jo viņiem vairs nebūs šķēršļu no labās puses. Tāda kārtība vienmērīgi sadalītu transportu starp abām rotācijas apļu un tilta joslām. Tādējādi ir jāorganizē kustība visos trīs rotācijas apļos.

 

Apmācot autovadītājus, jūs labi zināt šoferu izplatītākās kļūdas. Kas tās ir par kļūdām?

– Daudzi šoferi, kuri brauc Rūpniecības un Durbes ielas virzienā, no kreisās joslas šķērso rotācijas apli, kas būtībā ir pārkāpums. Nereti šoferi pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus arī tad, kad pārvietojas no iekšējās joslas ārējā, radot avārijas situāciju. Jaunais marķējums atvieglotu kustību rotācijas apļos un padarītu šos apļus drošākus.

 

Galvenais – laikus palaist

Jānis Isakovs, CSDD Ventspils nodaļas priekšnieks

– Pēc Ceļu satiksmes noteikumiem rotācijas aplī var iebraukt gan pa ārējo, gan arī iekšējo joslu, no kuras laikus jāpārkārtojas ārējā joslā. Sastrēgumstundās nereti ir grūti pārkārtoties, jo vadītāji ārējā joslā negrib laikus dot ceļu. Domāju, galvenais, lai autovadītāji būtu savstarpēji pieklājīgi un dotu ceļu, redzot, ka kāds grib pārkārtoties no iekšējās joslas ārējā.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: