Divarpus gadus velkas epopeja ar Autotransporta direkcijas (ATD) iepirkuma konkursu par tiesībām veikt reģionālos pasažieru pārvadājumus tuvāko desmit gadu laikā. Lotē Ventspils līdz šim līgums ar pasūtījuma izpildītāju nav noslēgts. Par uzvarētājiem konkursos tika atzīti dažādi autopārvadātāji, tikai ne Ventspils reiss, kas visu šo laiku aizstāv savas tiesības nodrošināt starppilsētu autobusu reisus no Ventspils, apstrīdot apšaubāmos iepirkuma konkursu rezultātus.

Pēc Ventspils reisa kārtējās sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā, ATD, pārskatot konkursa rezultātus, tomēr mainīja uzvarētāju, par to atzīstot mūsu uzņēmumu. Taču, kā vakar kļuva zināms, arī šo lēmumu apstrīdējis konkurents. Nekas vēl nav beidzies, cīņa turpinās. Godīgi sakot, Ventspils reiss ir izlutinājis savus pasažierus. Pērkot biļeti braucienam uz Rīgu, ventspilnieki cenšas izvēlēties tieši tos reisus, kurus apkalpo vietējais uzņēmums. Jo zina, ka brauciens uz Rīgu tādā gadījumā būs patīkamāks un ērtāks, neko sliktu nedomājot par citiem pārvadātājiem.

Protams, pēc likuma valsts pasūtījums pasažieru pārvadājumiem pienāksies tam, kurš uzvarēs godīgā konkurences cīņā. Atslēgas vārds šajā gadījumā – godīgs. Saprotama ir konkurentu tieksme pagrābt sev Ventspils pīrāga gardo kumosiņu reģionālo maršrutu tīklā. Tomēr arī Ventspils reiss tiesības uz pasažieru pārvadājumiem savā reģionā ir absolūti likumsakarīgas. To apliecina arī daudzās uzņēmuma godalgas un atzinības valstiskā līmenī. Visu cieņu konkurentiem, tomēr vietējam uzņēmumam ir vienkāršāk un loģiskāk nodrošināt starppilsētu maršrutus savā reģionā. Kaut vai tāpēc, ka konkurentiem nav Ventspilī pienācīgas tehniskās bāzes. Tāpat viens no konkurentiem netiek galā ar jau esošajiem pasūtījumiem dažādos valsts reģionos, līdz ar to cieš pasažieri, velti stāvot pieturās un gaidot autobusu. ATD iepirkuma komisijas lēmumi izskatās apšaubāmi un neobjektīvi, ja atceramies situācijas, kad viens un tas pats tenderu dalībnieks te tika atzīts par uzvarētāju, tad vispār tika izslēgts no konkursa par neatbilstību. Atceroties iepriekšējā valdības koalīcijā esošās Konservatīvās partijas, kuras ministrs vadīja Satiksmes ministriju, kas savukārt koordinē ATD darbu, īpaši nelabvēlīgo attieksmi pret Ventspili aizdomas par pieņemamo lēmumu politisko angažētību transporta jomā nepavisam nešķiet nepamatotas. Uz konservatīvo sirdsapziņas – gan ostu reforma, kas nesusi vairāk zaudējumu nekā labuma, īpaši Ventspilij un tās iedzīvotājiem, gan absurdaiss reģionālo pasažieru pārvadājumu pasūtījumu sadalījums.

Komentāri (0)

  • -1
    Varis Paijs 29.12.2022, 14:14:41

    Sen jau "Ventspils Reiss" nav labākā izvēle braucienam uz Rīgu. Konkurenti nodrošina divstāvīgos ecolines, ja kas. Un tā tomēr ir valsts nauda, tātad mūsējā. Jāpiešķir tam, kurš piedāvā labāko pakalpojumu par labāko cenu nevis tam, kurš Lembergam pieder. Tas, ka ar konkursiem ir bardaks, gan taisnība.

  • -1
    domāju 30.12.2022, 13:00:59

    Varētu padomāt, ka 2-stāvīgs autobuss ir kaut kas baigi labs...

  • 0
    mernigors 30.12.2022, 10:47:52

    Sen ir skaidrs, ka pretēji izplatītajam uzskatam, tirgus nespēj sakārtot šo nozari un nekad nespēs. Sen jau viena kritērija(zemākā cena)vietā ir kritēriju komplekts, kas nosaka uzvarētāju šādos "konkursos". Vienlaicīgi būtiski ir tas, ka netiek pārdots"cukurs", bet gan pasažieru pārvadājumi, kur nepieciešams autoparks, pietiekami dārga TA bāze u.c. , tad te vietā būtu siltumaapgādē īstenotais princips par tarifu aprēķināšanu - Valsts regulators. Risks protams ir, jo agri vai vēlu uzņēmumi gribēs iesaistīties "gonkās" par algu paaugstināšanu, ko uzsākusi Saeima un valdība, tāpat potenciālās padomes, kur savējiem nauda aug 'KoKos" kā brīnumzemē, bet vismaz sistēma būtu sakārtota. Pašlaik spēkā esošā kārtība ir izdevīga citam savējo kantorim, jo var tirgoties ar ietekmi....

  • -1
    Vadims Kevrelis 30.12.2022, 12:10:14

    Man jautājums Naruševicas k-dzei, kā ostas reforma ir ietekmējusi Jūsu ikdienu un ko Jūs no šīs reformas esat zaudējusi.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: