Domāju, nekļūdīšos, sakot, ka daudzi vēlētāji Ventspilī 14. Saeimas vēlēšanu rezultātus gaidīja ar cerībām un vienlaikus bažām, kas saistītas ar pēdējos četrus gadus valdošajā koalīcijā ietilpstošo partiju Konservatīvie. Ar cerībām par to, ka konservatīvie 14. Saeimā neiekļūs, un bažām, ja nu tomēr iesprauksies.

Pēc personīgajām sajūtām, cerības bija daudz vājākas nekā bažas. Par laimi, rezultāts izrādījās maksimāli labvēlīgs – konservatīvie nepārvarēja 5% barjeru. Nevis vienkārši mazdrusciņ pietrūka, kā Attīstībai/Par! vai Saskaņai, bet viņi izrādījās konkrētos autsaideros. Uz to, ka to gaidīja daudzi, netieši norāda fakts, ka, nesagaidot galīgo jaunās koalīcijas izveidi, nerunājot nemaz par jauno valdību, Apvienotā saraksta deputāti paziņoja, ka pieprasīs pārskatīt ostu reformu un sašķidrinātās gāzes termināļa projektu Skultē. Abi projekti ir konservatīvo roku darbs. Ostu reforma jau ir paguvusi nodarīt lielu kaitējumu valsts ekonomikai, sagraujot desmitgadēs pārbaudītu lielāko ostu – Rīgas un Ventspils – pārvaldīšanas modeli. Rezultātā – kravu apgrozības kritums mūsu ostā, kas 2020. un 2021. gadā pazaudēja pusi kravu plūsmas!

Tiesa, tagad satiksmes ministrs Tālis Linkaits, kurš valdībā pārstāv konservatīvos, visu vainu par kaitējumu nesošo reformu cenšas novelt uz bosu Kariņu un viņa Jauno Vienotību, nekautrējoties par to paziņot TV ēterā. Politiķi laikam uzskata savu tautu par muļķiem! It kā mēs jau būtu aizmirsuši, kurš brauca uz ASV pēc sankcijām Aivaram Lembergam un Ventspils brīvostas pārvaldei! Un it kā mēs neatcerētos bravūrīgos Bordāna ziņojumus par to, ka visus priekšvēlēšanu solījumus viņa vadītā partija esot izpildījusi – reformējusi ostu pārvaldības modeli, atstādinot Ventspils pašvaldību no ostas vadības un boļševiku garā atsavinot pilsētai īpašumu vairāku simtu miljonu eiro vērtībā.

Tāpat priecē, ka jaunievēlētie deputāti ievērojuši, no kurienes aug kājas arī sašķidrinātās gāzes termināļa projektam Skultē, – no tās pašas partijas Konservatīvie. Lai to ieraudzītu, nebija nepieciešams pasūtīt speciālas brilles, – tas bija redzams ar neapbruņotu aci. Tāpēc arī konservatīvie tā steidzās ar nacionālas nozīmes statusu Skultes termināļa projektam – lai pagūtu līdz šīs Saeimas un valdības pilnvaru termiņa beigām.

Gribas ticēt, ka politiķi no reģioniem un viņu veidotā valdība kvalitatīvi izvērtēs savu priekšgājēju pieļautās kļūdas – ne tikai ostu biznesā un energoapgādē, bet arī sabiedriskā transporta un pasažieru pārvadājumu, izglītības u.c. jomās. Labojot citu kļūdas, vienmēr nākas tērēt laiku, ko varētu izmantot attīstībai. Taču bez kļūdu labošanas nav iespējama arī attīstība.

Komentāri (0)

  • -5
    Nif nifs 24.10.2022, 21:41:30

    Izrādās gan, ka lielai tautas daļai viņi nepatika :b

  • -2
    Spīdola 25.10.2022, 13:36:28

    Prieks, ka Jeļenai Narušēvičai prieks par vēlēšanu rezultātiem. Bet priecājas ne tikai viņa, priecājas tie, kas balsoja par partijām, kas būs koalīcijā. Žēl, bez šaubām, ka tur nekad nebūs ZZS, ļoti žēl, vai ne?

  • -1
    Arājs (1488) 25.10.2022, 14:01:26

    ZZS vieta tikai vēstures mēslainē,ar savu galveno ideologu un sponsoru lembergu priekšgalā!
    Un par agru apglabāt Konservatīvos.

  • -1
    Varis Paijs 26.10.2022, 09:26:05

    Jūs, Jeļena, nekļūdāties gan - daudzi šīs vēlēšanas gaidīja ar cerībām un bažām. Ar cerībām par to, ka cilvēki nebalsos par melos iegrumušu noziedznieku un ar bažām, ka tomēr balsos. Diemžēl daudzi tomēr balsoja. Vienkārši beidziet rakstīt par jautājumiem, par kuriem Jums nav lielas sajēgas, piemēram, par ostu.

  • -4
    Kļumpats 26.10.2022, 11:15:18

    Lai nu kurš par ostu kaut ko zina, tad Jeļena jau nu noteikti - gadu desmitiem ir šajā tēmā. Var jau nepatikt, nav jau viss jāmīl un pat jāciena, bet, lūdzu, bez muļķīgiem uzbraucieniem!
    P.S. Vienmēr esmu teicis un palieku pie tā, ka labprāt uzklausītu lasītāju viedokļus par dažādām tēmām, tāpēc aicinu jūs sūtit vēstules redakcijai - vienalga, papīrā vai elektroniski - ar savām pārdomām par jebkurām tēmām. Tajā skaitā norādot uz kādām neprecizitātēm vai pat kļūdām žurnālistu materiālos. Tikai viens lūgums - darīt to pamatoti, tas ir, ar argumentiem un reāliem ierosinājumiem, nevis tikai emocijām. Paldies un uz saraksti!

  • -1
    Varis Paijs 26.10.2022, 11:41:18

    Bet lūdzu: "Ostu reforma jau ir paguvusi nodarīt lielu kaitējumu valsts ekonomikai, sagraujot desmitgadēs pārbaudītu lielāko ostu – Rīgas un Ventspils – pārvaldīšanas modeli. Rezultātā – kravu apgrozības kritums mūsu ostā, kas 2020. un 2021. gadā pazaudēja pusi kravu plūsmas!"
    Šitā var uzrakstīt tikai tāds, kurš neko no ostu darba nesaprot. Ok, tā reforma, protams, nafig nebij vajadzīga, būtu izmetuši Lembergu un likušies mierā, bet sakars ar kravu kritumu ostā tam vispār nav nekāds. Nav jau pirmā reize, kad kundze šīs muļķības atreferē. Nu parunājiet varbūt ar ostas uzņēmumiem, kas krauj kravas, pajautājiet, kā viņus ietekmē tas, vai brīvostas pārvaldē ir vai nav dome? Es jums atbildēšu - nekā neietekmē, vienīgi tie kašķi besī. Un pēc Naruševicas loģikas sanāk, ka tagad Lembergs ir atgriezies brīvostas pārvaldē, jo kravas taču aug!

  • -4
    Kļumpats 26.10.2022, 14:09:33

    Kravas aug, salīdzinājumā ar to zemo punktu, kur tas apjoms bija novēlies pēdējos divos gados. Skaidrs, ka ne tikai reforma to visu ietekmēja, bet noteikti arī tā. Jā, esmu dzirdējis stāstus, ka pēc vadības maiņas uz Ventspils ostu skatījās ar bažām un rezervēti, un vajadzēja īpaši pierunāt pat tradicionālos klientus. Un cik tādus pierunāt neizdevās un tie pazuda? Skaidrs, ka pa lielam nav iespējams 100% droši pateikt, kas tieši tad tos rezultātus padarīja tik bēdīgus, bet nu ja osta stagnē 2 gadus, turklāt otrajā vēl trakāk, tad gan jau arī pārvaldē kāda vaina ir. Pa to laiku Liepāja kāpj uz augšu. Arī arguments.

  • -1
    Varis Paijs 26.10.2022, 15:23:43

    Nu muļķības. Tiem tradicionālajiem klientiem (ja runa ir par kravām) pie kājas, kas strādā brīvostas pārvaldē. Viņiem ar brīvostas pārvaldi vispār nekādas darīšanas nav. Nokrita krievu ogles. Visur nokrita. Un būtu nokritušas gan ar, gan bez Lemberga. Viņam tikai nereāli paveicās, ka bija tāda sakritība. Liepājā tik daudz ogļu nekad mūžā nav bijis, tur ved tikai tad, kad Rīga un Ventspils vairs nevar paņemt. Tāpēc ar tur nebija, kam nokrist.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: