Līdz ar sauskravu termināļa būvniecību ostas attīstība augšup pa Ventas upi nebūt neapstāsies. Sākts darbs pie teritorijas, kas atrodas labajā krastā pie paceļamā tilta, izbūves.

Viens no vērienīgākajiem šī brīža ostas infrastruktūras attīstības projektiem ir 12. piestātnes izbūve. Tā ir teritorija Ventas labajā krastā, kas stiepjas no Sulu termināļa līdz paceļamajam tiltam. Tuvākā pusotra gada laikā šajā vietā tiks izbūvēta piestātne, līdz 12,5 metriem padziļināts ostas kanāls, kā arī pārbūvēts kanalizācijas dīķeris, rekonstruēts dzelzceļa pievads un izbūvēts kraujlaukums. Šie darbi tiks veikti četrās kārtās. Pirmajā kārtā plānota pilsētas kanalizācijas dīķera pārbūve, otrajā – esošā dzelzceļa rekonstrukcija. Projekta trešajā kārtā tiks veikta 12. piestātnes un kraujlaukuma būvniecība, savukārt pēdējā, ceturtajā, kārtā paredzēta piestātnes akvatorijas un pienākošā kanāla padziļināšana.

 

Piestātnes izbūvi veiks HOCHTIEF Solutions, LNK Industries, kas saskaņā ar iepirkuma procedūru noslēgusi līgumu ar Ventspils brīvostas pārvaldi par būvniecības darbiem. Tāpat brīvosta noslēgusi līgumu arī par autoruzraudzību – to 12. piestātnes projekta realizācijas laikā veiks SIA LVCT.

 

Kopējās projekta izmaksas plānotas 10 920 140, 84 latu apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa. Projekta realizācijai piesaistīts arī Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, kas sedz vairāk nekā 50% no kopējām izmaksām.

 

«12. piestātnes, kas atradīsies blakus paceļamajam tiltam pār Ventu, būvniecība ir būtisks ieguldījums Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstībā, nodrošinot ģenerālkravu un beramkravu apgrozījuma palielināšanos. Šis ir jau otrais projekts, ko šogad uzsāksim Ventspils brīvostā, un esam gandarīti, ka 12. piestātnes būvniecībā varam apvienot spēkus ar HOCHTIEF Solutions, kas ir pieredzējis un zinošs partneris gan starptautiskā mērogā, gan Latvijā,» atzīst Artjoms Milovs, AS LNK Industries valdes priekšsēdētājs. «Līdz ar vērienīgiem ostu infrastruktūras attīstības plāniem Latvijā un Lietuvā pastiprināti pievēršamies hidrotehniskās būvniecības pakalpojumu izvēršanai. Pašlaik jau īstenojam vairākus liela mēroga būvniecības projektus ostās, piemēram, divu termināļu būvniecību Rīgas brīvostā, pasažieru un kravu termināļu būvniecību Klaipēdas brīvostā un citus. 12. piestātnes būvniecībā Ventspils brīvostas teritorijā spēkus apvienosim ar HOCHTIEF Solutions, kas ir partneris ar spēcīgu pieredzi un zināšanām,» piesaistītā būvnieka kompetenci apliecina Milovs.

 

Projekta realizācija palielinās ostas caurlaidi, paplašinās caur ostu transportējamo kravu veidus un palielinās augstākas vērtības kravu īpatsvaru, tādējādi veicinot ostas attīstību un funkcionalitāti. Pateicoties tam, ka teritorijai jau ir dzelzceļa un autoceļa pievads, piestātnes izbūve veidos multimodālu transporta koridoru. Savukārt termināļa izbūves rezultātā nostiprinātā krasta un gultnes līnija paaugstinās kuģošanas drošību ostas akvatorijā.

 

Jāatzīmē, ka līdztekus Ventas kreisajā krastā noslēgumam jau tuvojas jaunā sauskravu termināļa būvniecība. Tā aprises jau iezīmējas diezgan skaidri. Arī šis projekts tiek finansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Kad būvnieki nodos jauno termināli ekspluatācijā, to apsaimniekos uzņēmums Ventplac, kas pārkrauj koksni.

 

Artava ostas attīstībā

Imants Sarmulis, Ventspils brīvostas pārvaldnieks

12. piestātne, kad būs izbūvēta, tiks izmantota dažādām universālām vajadzībām. Protams, jāņem vērā, ka šī piestātne atrodas netālu no dzīvojamā rajona, līdz ar to tajā pārkrautās kravas būs tādas, kas iedzīvotājus neietekmē. Esošās infrastruktūras sakārtošana un jaunās izbūve likumsakarīgi veicinās arī piegulošās teritorijas attīstību. Tiek plānots, ka augšup pa Ventu no izbūvētās piestātnes labajā krastā tiks izveidots centrs dažādu kravu uzglabāšanai un kravas, kas tajā tiks uzkrātas, varētu tikt pārkrautas caur 12. piestātni.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: