Ventspils 1. ģimnāzijā, Centra sākumskolā, Ventspils 2. vidusskolā, 4. un 5. vidusskolā noslēgusies projektu nedēļa, kurā skolēni izstrādājuši daudz interesantus projektus.

Projektu nedēļa Ventspils 1. ģimnāzijā bija ļoti daudzveidīga. Skolēni darbojās dažādos projektos, piedalījās sporta aktivitātēs, apguva repertuāru jauktajā korī un pūtēju orķestrī, kā arī izstrādāja zinātniski pētnieciskos darbus.


5.-10. klašu skolēni varēja izvēlēties projektu tēmas no skolotāju piedāvātajām vai izdomāt savas. Lielākā daļa pētīto tematu bija saistīti ar veselīgu dzīves veidu.
Tēmas bija dažādas, piemēram, veselīgs dzīvesveids senlatviešu uztverē folkloras un etnogrāfijas materiālos, nacionālie ēdieni pasaules valstīs, pirts kultūra latviešu folklorā, interjers, videofilmas „Kā skolēni runā” veidošana, teksta ilustrēšana un vēl daudzas citas tēmas.

Savukārt 11. klašu skolēni darbojās individuāli, uzsākot zinātniski pētniecisko darbu izstrādi, bet 12. klašu skolēni 9. un 10. februārī prezentēja savu veikumu.


Bet Centra sākumskolā tika organizētas gan kopīgas aktivitātes, gan atsevišķi pa klasēm.


Aktivitāšu mērķi bija attīstīt prasmes rūpēties par savu veselību, izzinot veselīga dzīvesveida pamatprincipus, noskaidrot procesus, kas notiek cilvēka organismā, veidot pozitīvu attieksmi pret savu un līdzcilvēku veselību, veicināt izpratni par veselību kā vērtību, pilnveidot saskarsmes prasmes, veidot vajadzību pēc saturiskas brīvā laika pavadīšanas, sekmēt brīvas un atbildīgas personas veidošanos, veicinot pozitīvas attieksmes veidošanos pret dzīves vērtībām un rosināt atklāt savu radošo potenciālu un savu individualitāti.


Ārpusskolas aktivitātes tika organizētas Amatu mājā, Pilsētas bibliotēkā, Sporta Centrā, slēpošanas kalnā „Lemberga hūte”, tirdzniecības centrā un Pilsētas slimnīcā.


No 6. līdz 8. februārim Ventspils 2. vidusskolā notika projektu nedēļa „Pasaule miniatūrā”, kuras moto „Novērtē to, kas tev ir, un dari visu iespējamo, lai pasaule kļūtu labāka”.

Šīs projektu nedēļas galvenais mērķis bija veidot skolēnam izpratni par viņa lomu apkārtējā pasaulē un viņa personīgo ietekmi uz apkārtējo vidi. Daudzi projekti bija saistīti ar skolēnu praktisko darbību - 5. klašu skolēni gatavoja putnu barotavas, 6. klašu skolēni no polietilēna iepirkumu maisiņiem gatavoja dekoratīvus paklājiņus, 2. klašu un 4. a klases skolēni, iesaistot darbā arī savus vecākus, veidoja interesantas lietas no savu mūžu jau nokalpojušiem materiāliem, 3. klašu skolēni zīmēja izglītojošus plakātus par dabas aizsardzību, savukārt vecāko klašu un vidusskolas skolēni veica dažādus eksperimentus, pētījumus, noformēja radošos darbus un gatavoja savu projektu prezentācijas.


Ventspils 5. Vidusskolas projektu nedēļas devīze bija „Izzini nezināmo!”.


Skolēni pētīja latviešu folkloras materiālus, mūsu pilsētas vēstures liecības un daudzveidīgās šodienas sniegtās iespējas, citu tautu nacionālo mantojumu, visvairāk grupu bija pievērsušās dabas zinību un sabiedrisko zinību tēmām un jautājumiem, tika izzināts nezināmais bioloģijā, ķīmijā, fizikā, ekonomikā, kā arī tika pētīti un analizēti aktuāli sociāli jautājumi jauniešu vidū.

Projektu nedēļā 4. vidusskolā skolēniem bija iespēja veidot ekskursiju maršrutus, izpētīt kultūraugu ceļojumu uz Latviju, izstrādāt zinātniski pētnieciskos darbus fizikā, ķīmijā, bioloģijā, krievu valodā, ekonomikā, izkopt savu mākslinieka talantu pie mākslinieces un skolotājas M. Pornieces, izzināt un noskaidrot trokšņu līmeni dažādās Ventspils pilsētas vietās, izzināt to cēloņus un trokšņu ietekmi uz iedzīvotāju, veikt skolas vēstures izpēti, piedalīties projektā ”Atklāsim digitālo pasauli... un droši...”, būt aktīviem sportotājiem komandu spēlēs, uzlabot skolas vizuālo noformējumu, iestudēt lugas dažādās valodās, veidot komiksus angļu valodā, dziedāt un pētīt mūzikas darbus un pētīt matemātikas labirintus, veidojot atjautības uzdevumus skolas biedriem.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: