Pedagogu atalgojuma palielinājums nebūs iespējams bez būtiskām pārmaiņām izglītības nozarē, pēc tikšanās ar izglītības ministri Ilgu Šuplinsku atzina Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
Vējonis: Pedagogu atalgojuma palielinājums nebūs iespējams bez pārmaiņām izglītības nozarē
1Kā informēja valsts prezidenta kancelejā, Vējonis tikās ar Šuplinsku, lai uzklausītu ministres redzējumu par nozarē veicamajiem darbiem un prioritātēm. Valsts prezidents uzsvēra, ka būtiski turpināt darbu, lai nodrošinātu, ka ikvienam bērnam Latvijā ir pieejama kvalitatīva izglītība, neatkarīgi no viņa vecāku sociālā stāvokļa un dzīves vietas.
"Iedzīvotāju skaitam reģionos samazinoties, izglītības pieejamība un kvalitāte, kā arī mobilitāte, ar to saprotot skolēnu nokļūšanu skolās, ir jautājumu komplekss, kas jārisina kopīgā sadarbībā starp Izglītības un zinātnes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības, Satiksmes ministrijām un pašvaldībām," tikšanās laikā norādīja Valsts prezidents.
Viņaprāt, pozitīvi vērtējams valdības un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības dialogs, pie sarunu galda meklējot iespējamos risinājumus turpmākai pedagogu atalgojumu palielināšanai, tomēr pedagogu atalgojuma palielinājums nebūs iespējams bez būtiskām pārmaiņām izglītības nozarē.
Vējonis skaidroja, ka Latvija ir viena no līderēm Eiropas Savienībā naudas apjomā uz vienu izglītojamo, bet diemžēl tas neatspoguļojas pedagogu atalgojumā. Tāpēc ir jāizvērtē, kāda ir finanšu līdzekļu aprite nozarē un cik izglītības sistēma ir caurspīdīga.
Valsts prezidents atzina, ka pozitīvas pārmaiņas izglītības sistēmā varēs panākt, "tikai kopā ejot uz mērķi, katram no savas puses - valdībai, izglītības iestādēm, pedagogiem un viņu intereses pārstāvošām organizācijām un vecākiem". "Jāturpina darbs, lai celtu pedagogu profesijas prestižu un veidotu sabiedrības izpratni, ka par mūsu bērnu nākotni un panākumiem vienlīdz atbildīgi ir gan vecāki, gan pedagogi, jo tikai kopdarbs var nest rezultātus," teica Vējonis.
Tikšanās laikā Valsts prezidents atzinīgi novērtēja izglītības un zinātnes ministres redzējumu par veicamajiem pasākumiem visas izglītības sistēmas pilnveidošanai - gan pirmsskolas, gan vispārizglītojošās, gan arodizglītības un augstākās izglītības jomās.
Savukārt izglītības un zinātnes ministre tikšanās laikā Valsts prezidentu informēja, ka par savas darbības prioritātēm izvirzījusi darbu pie izglītības satura reformu turpināšanas, ieviešot kompetenču pieeju mācību saturā, stiprinot pedagogu atbalsta sistēmu un pedagogu motivāciju kvalitatīvai izglītībai. Tāpat par prioritāti izvirzīts darbs pie skolu tīkla optimizācijas, risinot izglītības pieejamības jautājumu.
Komentāri (1)
Tukša atrunāšanās. Tik pat labi to varētu teikt par pašu prezidentu, ministriem un deputātiem - kamēr valsts pārvaldes nozarē nav pārmaiņas, algas šiem nevis celt, bet samazināt.