Atalgojums sievietēm Latvijā vidēji ir par 17% zemāks nekā vīriešiem, mazāku atalgojumu sievietes saņem, pat ieņemot līdzvērtīgus amatus un pildot līdzīgus pienākumus.

Tā šodien notikušajā kampaņas Līdzvērtīgas iespējas atklāšanā Rīgā sacīja Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) sekretariāta direktore Aija Bauere.

 

Sieviešu skaita īpatsvars Latvijā ir viens no lielākajiem Eiropā, tomēr Latvija ieņem 15.vietu Eiropas Savienības valstu vidū dzimumu līdztiesības indeksā.

 

Lai gan lielāku algu saņem vīrieši, tikai trešdaļa no visiem augstāko izglītību ieguvušajiem 2012.gadā bija vīrieši, liecina kampaņas organizatoru sagatavotie informatīvie dati.

 

Ja raugās uz augstskolu nozaru studentu dzimumu sadalījumu, tad tikai dabaszinātnēs, matemātikā, inženierzinātnēs, ražošanā un būvniecībā redzams tajās iesaistīto vīriešu skaita pārsvars.

 

Vīriešu skaita pārākums ir arī valsts pārvaldē. Vairāk nekā divas trešdaļas Saeimas deputātu ir vīrieši. Turklāt Latvijā ir vairāki valsts uzņēmumi, kuru valdēs nav nevienas sievietes.

 

Kā norādīja Labklājības ministra biroja vadītājs Reinis Uzulnieks, Latvijā pastāv stereotipi par to, kādas profesijas vislabāk ieņemt katram dzimumam.

 

Kā sacīja Uzulnieks, tieši dzimumu līdzvērtība darba tirgū veicina ekonomikas attīstību un virzību.

 

Bauere norādīja, ka nepieciešams veicināt izpratni par to, ka profesijas izvēlē cilvēkiem nav jābalstās uz sabiedrībā pastāvošajiem stereotipiem.

 

Šādam uzskatam piekrita arī Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore un biedrības Līdere valdes locekle Līga Meņģelsone. Viņa uzskata, ka svarīgi iedrošināt sievietes iesaistīties uzņēmējdarbībā, kā arī pretendēt uz augstiem amatiem dažādu iestāžu valdēs.

 

Kampaņā Līdzvērtīgas iespējas SIF vērsīsies pret aizspriedumiem un mītiem par katram dzimuma atvēlēto profesionālo ceļu, rosinot diskusiju, ka katrs var izvēlēties sev tīkamu profesiju, neatkarīgi no dzimuma. SIF vēlas panākt sieviešu skaita īpatsvara pieaugumu vadošos amatos. Tāpat iecerēts aktualizēt jautājumu par vīrieša un sievietes algas atšķirībām.

 

Kampaņas mērķis ir sekmēt sabalansētu sieviešu un vīriešu pārstāvniecību ekonomisko lēmumu pieņemšanā Latvijā un mazināt pastāvošos mītus par dzimumu lomām.

 

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: