Vaisvasserā (Weisswasser), Vācijā, notika 22. starptautiskais šaursliežu dzelzceļa muzeju salidojums, kurā Ventspils Piejūras brīvdabas muzeju pārstāvēja vēsturnieks Artūrs Tukišs.

Salidojumā, kas notika Muskauas (Muskau) meža dzelzceļa muzejā, piedalījās 214 dalībnieki no visas Eiropas – pārstāvji no Vācijas, Francijas, Dānijas, Nīderlandes, Šveices, Austrijas, Rumānijas un Latvijas muzejiem, kā arī individuāli kolekcionāri.

 

Muskau muzeju 20. gs. 80. gadu beigās izveidoja entuziasti, pārpērkot daļu no sliežu ceļiem un ritošā sastāva, kad slēdza akmeņogļu ieguvei, izvešanai un kokmateriālu transportēšanai 1895. gadā izbūvēto 600 mm dzelzceļu. Muzejs stāsta par šī reģiona ekonomisko dzīvi un mežu dzelzceļa lomu tajā.Šobrīd muzeja rīcībā ir 20km garš 600 mm sliežu ceļš, no kura tūristu pārvadāšanai izmanto tikai 10,3km, 6 tvaika lokomotīves (t.sk. 4 darba kārtībā), 31 dažāda lieluma un tipa dīzeļlokomotīves, vairāk nekā 63 preču vagonu, 18 pasažieru vagoni, 62 vagonetes. Muzejā strādā aptuveni 50 cilvēku un ir vairāki desmiti brīvprātīgo. Salidojuma dalībnieki detalizēti iepazinās ar muzeja ritošo sastāvu un vagonu parku, muzeja ēkām, darbnīcām un izbrauca pa trim muzejā esošajām līnijām, no kurām tūristus pārvadā pa divām. Notika arī ritošā sastāva parāde, kurā piedalījās gan organizētājmuzeja, gan viesu ritošais sastāvs.

 

Salidojuma laikā notika balsojums par 2014. gada Starptautiskā šaursliežu dzelzceļa muzeju salidojuma rīkotājvalsti. Lielākā daļa dalībnieku (114 pret 34) no diviem kandidātiem - Cittavas (Zittauer) Šaursliežu dzelzceļa muzeja (Vācija) un Ventspils Piejūras brīvdabas muzeja – izvēlējās Ventspils muzeju tā ritošā sastāva, dzelzceļa koncepta un ekspozīcijas dēļ. Tādējādi 2014. gadā Starptautiskais šaursliežu dzelzceļu muzeju salidojums notiks Ventspilī.

 

Bet šogad vēl jāpasteidzas izbaudīt Mazbānīša braucienus pa rudenīgo Piejūras parku, jo sezona vēl turpinās līdz 31. oktobrim. Informācija par reisiem www.muzejs.ventspils.lv

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: