Ārkārtas situācijā atkal ir jaunas pārmaiņas, kurām pielāgojoties, Ventspils muzejs rod risinājumu sava izglītojošā uzdevuma veikšanai - muzejpedagogi ir sagatavojuši skolām un arī ģimenēm vai kolektīviem tematiski daudzveidīgas attālinātās muzejpedagoģiskās nodarbības Zoom platformā.
Muzejs piedāvā attālinātās programmas
0Piejūras brīvdabas muzejs piedāvā aktuālu attālināto nodarbību ''Mārtiņdienu gaidot'', - piedzīvo tradicionālu latviešu gatavošanos rudens saulgriežu svētkiem - Mārtiņdienai, kas pirms svētku svinēšanas katrā saimniecībā ir jāspēj izdarīt un atklājumi, - kas ir budēļi, lielā sieva, mazais vīrs un citi savādie jautrie Mārtiņbērni. Nodarbība piemērota pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu grupām.
Patriotiskā noskaņā Amatu māja aicina uz attālināto nodarbību ''Runājošais tautastērps''. Kādreiz tērps bija kā vizītkarte, pēc tā varēja noteikt, cik turīgs ir tērpa nēsātājs, kurā Latvijas daļā viņš dzīvo, kāds ir viņa statuss sabiedrībā un pat kāds ir nēsātāja ģimenes stāvoklis. Īpaši daiļrunīgi šajā ziņā ir tautastērpi. Izzini, ar ko atšķiras goda tērps no darba tērpa, atklāj, kas ir arheoloģiskais un etnogrāfiskais tautas tērps, klausies kā skan latviešu tautas tērps, kā klaudz stelles, tērpu darinot. Nodarbība piemērota sākumskolas, pamatskolas vecuma skolēnu grupām.
Vēl Amatu mājā muzejpedagoģiskā nodarbībā ''Leģenda par Zelta saktu'' uzzināsim kā tērpa rota var kļūt par leģendas pamatu. Kā 18. gs. ēkā, tagadējā Amatu mājā, nonāca zelta saktiņa? Kam tā varēja piederēt? Kāpēc zeltlieta ir bez meistara zīmoga? Nodarbībā mēģināsim atbildēt uz šiem jautājumiem, iepazīstot Ventspils 18. gs. vēsturi interaktīvā veidā, pašiem iesaistoties šajos vēstures mirkļos un, dzīvojot līdzi skolotāja Fridriha un zvejnieka meitas Annas mīlas stāstam.
Livonijas ordeņa pils muzejpedagogs piedāvā izglītības programmu ''Svārki, brunči, lindraki''. Arī 21. gadsimts nav atteicies no šī apģērba. Nodarbība sniedz ieskatu tērpu vēsturē, atrod saikni starp vēstures mantojumu un mūsdienu modi, akcentējot lokālo kontekstu un Ventspils muzeja pētījumus, piemēram, par Kurzemei raksturīgajām īpašajām jostām - sleņģenēm. Nodarbība piemērota pamatskolas un vidusskolas grupām.
Herberta Dorbes muzejs piedāvā sasaistīt nozīmīgus vēstures notikumus un kultūru. Lekcijā ''Kultūras dzīve Ventspilī 2.pasaules kara beigu posmā 1944.-1945.g.'' varēs uzzināt par kultūras dzīvi sarežgītā laika posmā, kad cilvēki ir noguruši no kara un tā izraisītām sekām, kad Ventspilī sabrauca bēgļi no pārējās Latvijas. Viņu vidū bija daudz Latvijai nozīmīgu kultūras un mākslas darbinieku, kas ietekmēja vietējo kultūras dzīvi. Lekcija noderēs pamatskolas un vidusskolas klasēm, lai tuvāk iepazītu situāciju kara laikā.
Bet Dorbes muzeja piedāvājums pirmsskolai un sākumskolai kā vienmēr saulains un priekpilns! Programmā ''Aina un brālīti meklēt cālīti'', bērni iepazīst rakstnieka Herberta Dorbes darba kabinetu, kurā sarakstīta pasaka ''Aina ar brālīti meklē cālīti'', manuskriptu, atsauksmes par pasaku Dorbes mājas viesu grāmatā. Īpašs pārsteigums ir grāmatas fragmenta lasījums pazīstamā mūziķa Intara Busuļa izpildījumā. Nodarbība veicina skolēnu prasmes spriest par latviešu grāmatniecību – vienu no Latvijas kultūrvērtībām.
Turpinot par dabas tēmu, Livonijas ordeņa pils muzejpedagogs pēta, kur paliek pēdas dabā, kādi ir arī vēstures pēdu nospiedumi, un kāds īstenībā ir mums it kā tik labi zināmais pelēkais zaķis! Attālinātā muzejpedagoģiskā nodarbībā ''Pēdas paliek'' pirmsskolas un sākumskolas audzēkņus aicina iepazīt un atklāt, kas atstāj pēdas sniegā, smiltīs, meža takās. Muzejpedagoģijas programmas ciklā ''Daba un vēsture'', kopš 2005. gada notiek sadarbībā ar Dabas aizsardzības pārvaldi. Jaunums ir muzejpedagoģiskā nodarbība ''Divi zaķi'', kas atraktīvi iepazīstina ar možajiem meža iemītniekiem. Nodarbība paredzēta pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem.
Vairāk informācijas mājas lapā muzejs.ventspils.lv. Daudzas Ventspils muzeja nodarbības ir projekta ''Latvijas skolas soma'' atbalstītas.
Komentāri (0)