Naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmuma Litasco un Ventbunkers sarunas nonākušas strupceļā, kas jau otro mēnesi paralizējis mazuta tranzītbiznesu caur Ventspils ostu.

Satraukumu par radušos situāciju pauž arī Satiksmes ministrs Uldis Augulis, kurš ārkārtas apspriedē uzdevis SM kopā ar Latvijas dzelzceļu (LDz) nekavējoties izstrādāt rīcības plānu, lai novērstu radušos situāciju, kas nopietni traucē gan valsts uzņēmuma LDz darbībai, gan citiem pārvadātājiem. Augulis uzskata, ka tā ir nepieļaujama situācija, ka divu privātu uzņēmēju konflikta rezultātā tiek nodarīti finansiāli zaudējumi valstij.

 

SM preses sekretāre Ilze Svikliņa Ventas Balsi informēja, ka vēl vakar pēcpusdienā ministrs atkārtoti tikās un konsultējās ar dažādiem speciālistiem, tai skaitā LDz pārstāvjiem, lai vistuvākajā laikā taptu risinājumu plāns.

 

Šobrīd uz sliežu ceļiem atrodas 1783 cisternas ar mazuta kravu, kas apgrūtina vilcienu caurlaišanu un lielā mērā ierobežo dzelzceļa darbību. Tikmēr abas konfliktā iesaistītās puses apmainās ar savstarpējiem apvainojumiem, pieprasa samaksāt miljonus un konstruktīvas sarunas nenotiek. Abu pušu nostājas esot tik pretrunīgas, ka nav iespējams rast ātru risinājumu, lai panāktu izlīgumu. Tikmēr mazuta eksports caur Latviju ir bloķēts.

 

Ventbunkers padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni informē, ka Litasco 120 tūkstošus tonnu mazuta pieņems tikai tad, ja Ventbunkers piekristu segt visus zaudējumus, kurus patiesībā ir izraisījis pats Litasco. Tie varētu būt 5 līdz 10 miljoni eiro. Vienlaikus Litasco turpinot slēpt vairāk nekā 20 miljonus eiro, kas pienākas Ventbunkeram par līdz šim sniegtajiem pakalpojumiem, un kuri tikuši izmaksāti uz slēptu kontu, apgalvo Meroni.

 

Tikmēr Litasco 20 miljonu eiro nozušanā vaino Ventbunkera iepriekšējo valdi, kura, beidzot darbu, nav nodevusi uzņēmuma jaunajai vadībai visus

maksājumu vēsturi apliecinošus dokumentus. Patlaban procesā iesaistīti juristi, kuru lielākā interese ir, lai visa šī lieta nonāktu tiesā, atzīst Litasco izpilddirektorsSergejs Čapligins.

 

Jau rakstījām, ka decembra beigās Ventspils ostā vajadzēja ienākt Litasconofraktētajam tankkuģim pēc mazuta kravas, taču tas vairākas nedēļas nostāvēja reidā un ostā tā arī neienāca. Rezultātā visi Ventbunkers rezervuāri ir pilni ar mazutu un kompānija nevar pieņemt jaunas cisternas, kas šobrīd sadrūzmējušās pārslogojot dzelzceļu. 


Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: