Viena no Latvijas un Baltijas vadošajām kompānijām, kas specializējas hidrotehnisko un civilo būvju celtniecības jomā, ir AS BMGS, kas savā 66 gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē ir saistīta ar Ventspils brīvostu. Ventspils brīvostas teritorijā darbojas BMGS ražošanas cehs.
BMGS būvē un rekonstruē Ventspils ostu
8Kompānija būvēja un rekonstruēja galvenās hidrotehniskās būves ostā. BMGS joprojām īsteno projektus Ventspils ostā. Kompānija ar cerībām raugās uz sadarbību ar Ventspili arī turpmāk.
Stiprina krastus bijušā mola vietā
Šobrīd BMGS pārbūvē krasta stiprinājumu zemes gabalā Dienvidu mols 5 un veic kravas laukuma projektēšanu Kustes dambī 2. Pie Dienvidu mola darbi notiek vēsturiskā vietā – tur, kur kādreiz bija jūra un tajā atradās iepriekšējā mola galva, aptuveni 2 kilometru attālumā no pašreizējā mola. Tagad par to atgādina tikai veco koka pāļu paliekas, kas vīd ārā no ūdens. Šiem pāļiem ir vairāk nekā simts gadu. Par to, ka mols ticis ekspluatēts vēlākā laikā, liecina milzīgi betona masīvi, kas ar laiku iebrukuši ūdenī, bet tagad tiek izcelti no Ventas. Vairākus tādus masīvus pagājušajā nedēļā izcēla no piecu metru dziļuma. Darbus veica peldošais celtnis Astrahaņa un ūdenslīdēji, pastāstīja projekta vadītājs Andrejs Harčenkovs.
Šobrīd notiek sagatavošanās darbi, lai iegremdētu fasādes ierievi, kas pasargās krastu no izskalošanās un sabrukuma. Metāla ierievis jau ir piegādāts no Luksemburgas. Taču pirms tā iedzīšanas gruntī vajadzēja demontēt vēsturiskā mola veco galvu un attīrīt akvatoriju no vecajiem masīviem. Lai veiktu šos darbus, piesaistīti ekskavators, peldošais celtnis un greifers. «Vislielākie riski un pārsteigumi saistīti ar neprognozējamo Ventas gultni,» atzīst Harčenkovs.
Krasta stiprinājuma labās puses sienas uzstādīs 4 metru attālumā no vecajiem pāļiem, bet laukumu starp veco un jauno norobežojumu aizbērs ar grunti, stāsta Andrejs Harčenkovs. Jaunā krasta stiprinājuma garums būs 228 metri – no 38. piestātnes līdz ieejai Zvejas ostā. Šobrīd objektā strādā daudz BMGS tehnikas un 6 līdz 8 darbinieki. Kad sāks iegremdēt sienas stiprinājumu un enkurierievi, objektā būs nodarbināti 25 cilvēki no BMGS pastāvīgajām celtniecības brigādēm, kas bāzējas Ventspilī. «Strādāsim 24 stundas diennaktī, lai līdz jaunajam gadam iedzītu ierievi un izveidotu jaunā krasta stiprinājuma fasādes sienu,» skaidro Harčenkovs.
Jebkuri uzdevumi ir izpildāmi
Saskaņā ar Ventspils brīvostas pārvaldes līgumu krasta stiprinājuma pārbūves termiņš ir 11 mēneši. AS BMGS jau vairākkārt spējusi pierādīt, ka jebkuri izvirzītie uzdevumi ir izpildāmi. Nesen kompānija pabeidza Dienvidu mola rekonstrukciju, veicot darbus rekordīsā laikā – 7 mēnešos. «Daudzi neticēja, ka tas ir iespējams, taču mēs izpildījām līgumsaistības un nodevām objektu laikā,» saka Harčenkovs. AS BMGS veikusi daudzu Ventspils ostas hidrobūvju celtniecību un rekonstrukciju. Laika ziņā kā pēdējo objektu var minēt Dienvidu mola rekonstrukciju, 300 metru garās kokmateriālu pārkraušanas piestātnes izbūvi, 3. naftas muliņa, 34. piestātnes, Mazās zvejas ostas rekonstrukciju, pilsētas krastmalas piestātņu rekonstrukciju, Prāmju termināļa izbūvi ar 17. piestātnes un piegulošās teritorijas rekonstrukciju, kā arī daudzu citu objektu izbūvi, uzskaita AS BMGS valdes loceklis Genādijs Kalaneps.
Strādā Zviedrijas tirgum
AS BMGS pārstāvēta Ventspilī ne tikai kā kompānija, kas veic hidrotehnisko būvju celtniecību un rekonstrukciju, bet arī nodarbojas ar ražošanu. Fabrikas ielā 6 jau daudzus gadus darbojas dzelzsbetona konstrukciju ražošanas cehs, kuru vada Irina Žiguna. Dažus pēdējos gadus cehs strādā Zviedrijas tirgum – ražo sienas paneļus biroju un dzīvojamo ēku celtniecībai un montāžai, pilda atsevišķus pasūtījumus arī vietējam tirgum, stāsta ceha meistars Igors Čertovs. «Ar kravas mašīnām mūsu gatavās sienas plāksnes tiek nogādātas Zviedrijā, bet tur tās tieši no mašīnas montē ēku celtniecībā,» piebilst Čertovs. Ražošanas vidējais apjoms ir vairāk nekā 600 kubikmetru betona mēnesī. Betona ražošanā nodarbināti aptuveni 50 cilvēku.
Tā kā Ventspilī ir ražošanas bāze, AS BMGS nodrošina visu nepieciešamo betona un dzelzsbetona izstrādājumu apjomu, veicot hidrotehniskos darbus ostā. Pavisam nesen BMGS ražošanas bāzē tika veidoti 5-tonnīgie un 13-tonnīgie betona tetrapodi, 45-tonnīgie masīvi, ar kuriem nostiprināts Dienvidu mols tā rekonstrukcijas laikā. Visa pasūtījuma izpildei tika saražots aptuveni 12 000 kubikmetru betona. Pavisam tika izgatavots vairāk nekā pusotra tūkstoša betona izstrādājumu mola stiprināšanai.
«Vislielākos pārsteigumus sagādā Ventas gultne akvatorijā,» norāda projekta vadītājs Andrejs Harčenkovs.
Vairāk nekā pirms simts gadiem šeit bija jūra, par ko liecina vēsturiskā Dienvidu mola veco koka pāļu paliekas.
Krasta stiprinājuma izbūvē iesaistīts liels skaits BMGS tehnikas. Pie peldošā celtņa Astrahaņa pievieno greiferu, ar kura palīdzību tīra Ventas gultni.
BMGS ražošanas ceha vadītāja palīdze Viktorija Tjutrina apspriež ar strādājošajiem kārtējo pasūtījumu.
Gatavie dzelzsbetona sienas paneļi drīz tiks vesti uz Zviedriju, kur no tiem būvēs dzīvojamo māju. Paneļiem ir trīs līmeņu konstrukcija: iekšējais slānis, siltinājums un fasādes slānis.
Ventspils ir ļoti svarīgs partneris
Genādijs Kalaneps, AS BMGS valdes loceklis
– Kompānija BMGS patlaban veic hidrotehnisko un vispārējās celtniecības objektu būvniecību Latvijā un ārzemēs – Baltijas un Skandināvijas valstīs. Latvijā mūsu galvenie objekti atrodas Rīgā, Rīgas un Ventspils ostās. Strādājam arī Lietuvā – Klaipēdas ostā. Piedalāmies atomelektrostacijas celtniecībā Somijā. Pateicoties tam, ka mums ir divas saliekamā dzelzsbetona ražotnes, no kurām viena atrodas Ventspilī, mēs būvējam ne tikai hidrotehniskos, bet arī vispārējās celtniecības objektus – ceļam Zviedrijā birojus un dzīvojamās ēkas, projektējam, izgatavojam un piegādājam uz turieni saliekamo dzelzsbetonu un veicam uz vietas ēku un būvju montāžu.
Ar Ventspils brīvostas pārvaldi mūs saista senas un noturīgas partnerattiecības. Tas, ka Ventspilī ir pasūtījumi, mums ir ļoti svarīgi – ņemot vērā, ka mums šeit ir ražošanas bāze ar dzelzsbetona konstrukciju, preču betona ražošanas jaudām, kā arī divas pastāvīgas celtniecības brigādes. Patlaban pēc Ventspils brīvostas pārvaldes pasūtījuma būvējam Ventspilī krasta stiprinājumu un projektējam kravu uzglabāšanas laukumu 11 000 kvadrātmetru platībā. Nesen pabeidzām Dienvidu mola rekonstrukciju, piedalāmies konkursā, lai iegūtu iespēju veikt Ziemeļu mola rekonstrukciju. Ar optimismu raugāmies uz Ventspils brīvostu, cerot saņemt pasūtījumus arī turpmāk.
Komentāri (8)
Tatad vesturiskos mola koka pāļus likvidēs?
Vareja jau atstāt un klat pielikt informacijas plaksni par mola vēsturi.
Va ta nevajadzēja, beidzot, izklāt Ventas gultni ar Aivara bruģīti?
Asaras birst, cerības irst, ...
Pensionāram dzeja sprāgst!? Kas tad nu - ierastie vārstījumi apsīkuši!? :D
Prātu izkūkojis pensonār ! Vai Tev ir kāda saprašana , ka Ventas gultnis nav autoceļš, ko var izklāt ar bruģi. Ostas gultni parasti padziļina un attīra no sanesumiem. Tādas lietas jāsaprot, ja galvā ir mazliet smadzeņu ,nevis kaut kādi mēsli. Tā skatos , ka Tu ar katru gadu vairāk nojūdzies un drīz apmaldiesies 3 priedēs.
Opaps galīgi izgāzās! Va ta nezini, ka Ventspilī viss pēc principa, - jo lielāka muļķība, jo labāk! Va ta taisnība, ka būvēšot metro Puze - Užava ar vienu pieturu pa vidu Ventspilī??? Tevi, draugs, muļķo jau 28 gadus...
Tīrais jefiņš !!!!!!!!!!!
Opapam būšot metro pa brīvu, kā savējam...
Va ta jau šodien nav jāstiprina Ventas krasts pie tilta, kur čuguns, mangāna rūda un palmu eļļas cisternas tūlīt iebrauks Ventā??? ko par to domā Domes infrastruktūras neveiksminieks??? Kurš ir atļāvis pārkraut bīstamas kravas pilsētas teritorijā, biedri Vītoliņ??? Vai vakar biji uz sabiedrisko apspriešanu Vental Terminālim par godu???