Ventspils brīvostā sākušies piestātņu atjaunošanas un krasta līnijas nostiprināšanas darbi. Hidrotehniski darbi norit Ostas ielas promenādē, kur tiks rekonstruētas un nostiprinātas septiņas piestātnes, novēršot laika zoba radītos bojājumus.

Renovē hidrotehnisko daļu

Rekonstrukcijas darbi aptver krasta līniju 1390 metru garumā – no 19. piestātnes līdz 25.a piestātnei. Piestātnes pilsētas krastmalā tika būvētas dažādos laikos – no pagājušā gadsimta sākuma līdz 90. gadiem. Laika ziņā pēdējā piestātņu rekonstrukcija notika pirms 20 gadiem. Tik ilgas ekspluatācijas laikā piestātnes ir nolietojušās, zem tām pamazām izskalojas smiltis, izveidojot dažreiz pat iegruvumus. Krastmalas piestātnes visbiežāk izmanto Ventspils brīvostas pārvaldes flotes kuģi – piesārņotā ūdens savācēji, zemessmēlējs un citi kuģi, kuri piestāj Ventspilī. Kravu pārkraušanai šīs piestātnes netiek izmantotas. Tomēr līdztekus kuģu stāvēšanas vietai pilsētas krastmalas piestātnes kalpo arī kā krasta līnijas stiprinājums, tādēļ to rekonstrukcijai ir svarīga nozīme, lai uzturētu un nodrošinātu ostā dziļumu un drošu navigāciju.

 

Tehniskie projekti paredz fasādes sienu un dzelzsbetona virsbūvju renovāciju, kā arī fenderu sistēmas nomaiņu, lai piestātnē varētu droši pietauvoties kuģi. Pēc atklātā konkursa rezultātiem, 19.–23. piestātņu atjaunošanas būvdarbus veic galvenais darbuzņēmējs AS LNK Industries, bet 25. un 25.a piestātnes renovāciju veic pilnsabiedrība GTL GT INSPEKT. Būvdarbu kopējās izmaksas – 1,87 miljoni eiro. Visu septiņu piestātņu būvuzraudzību veic SIA Isliena V, 19.–22. piestātņu renovācijas autoruzraudzību – SIA Jūras projekts, 23., 25. un 25.a piestātnes renovāciju uzrauga SIA Inženieru birojs «Kurbada tilti». Projekta Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība īstenošanas darbi notiek ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu lielo ostu infrastruktūras attīstības ietvaros.

 

Netālu no pieminekļa jūrniekiem un zvejniekiem, kuru kaps jūras dzelmē, izveidojusies AS LNK Industries būvnieku pilsētiņa – uzstādīti dzīvojamie un darba vagoniņi, tehnika un palīgierīces, kas nepieciešamas darbu veikšanai. Pirms piestātņu metāla un dzelzsbetona konstrukciju atjaunošanas darbu uzsākšanas notika veco fenderu un citu konstrukciju demontāža; tās paredzēts nomainīt pret jaunām. Pagājušās nedēļas beigās būvlaukumā bija nodarbināti aptuveni 15 cilvēku. LNK Industries pārstāvis – projektu vadītājs Vadims Bogdanovs – pastāstīja, ka tagad aktīvi notiek sagatavošanas darbi, lai īstenotu projektā paredzētos risinājumus. Savukārt demontāžas darbus var veikt uzreiz, tādēļ būvnieki koncentrējušies uz veco konstrukciju nojaukšanu.

 

Pilsētas krastmalas gājēju daļa – no pieminekļa jūrniekiem un zvejniekiem, kuru kaps jūras dzelmē, līdz Valsts policijas ēkai – piestātnes renovācijas darbu dēļ no vienas puses ir slēgta un norobežota ar metāla nožogojumu. Pavisam drīz šis norobežojums stiepsies jau līdz Prāmju terminālim. Uzsāktie darbi paredz hidrotehniskās jeb tās daļas, kas atrodas ūdens pusē un zem ūdens, renovāciju. Šie darbi ir jāpabeidz līdz nākamā gada martam. Ventspils brīvostas pārvaldes Tehniskās nodaļas vadītājs Māris Petrovskis apgalvo, ka piestātņu nostiprināšanas un atjaunošanas darbi netraucēs kuģošanai ostā. Vienīgais kuģis, kas regulāri izmanto pilsētas krastmalas piestātni, – Hercogs Jēkabs – savu sezonu jau ir pabeidzis un devies ziemas miegā.

 

Pilsētas krastmala kļūs garāka

Vienlaikus ar krastmalas piestātņu renovāciju tiek apspriesta ideja par tās promenādes pagarināšanu un labiekārtošanu, stāsta Petrovskis. Šogad Ventspils brīvostas pārvalde pabeidza Ziemas ostas rekonstrukciju un tai piegulošās teritorijas lab­iekārtošanu. Pateicoties tam, pilsētas krastmalas promenāde un labiekārtotā atpūtas zona tagad stiepjas līdz pat Ziemas ostai. Lai ventspilniekiem un pilsētas viesiem būtu patīkamāk atpūsties, Ziemas ostai piegulošajā teritorijā ir izbūvēts veloceliņš, uzstādīti soliņi un dekoratīvie elementi – viļņi, kas nesen ieguvuši arī skaistu izgaismojumu.

 

Šonedēļ Pilsētas attīstības komisijā tiks izskatītas dažas idejas par turpmāko krastmalas attīstību un labiekārtošanu. Ventspils brīvosta iecerējusi pagarināt pilsētas krastmalu no nesen rekonstruētās Ziemas ostas līdz Ostas kapteiņa dienestam, ierīkojot šajā promenādes posmā funkcionālu labiekārtojumu. Turpat ir plānots uzstādīt uz postamenta loču kuģi Rota, kas savu laiku jau ir nokalpojis un tagad kļuvis par muzeja eksponātu. Krastmalas promenādes izbūve būs jauns projekts, kas nav saistīts ar tagadējo piestātņu renovāciju, norāda Petrovskis. Ventspils brīvostas pārvalde plāno piesaistīt krastmalas attīstības projektam līdzfinansējumu no ES fondiem jaunajā plānošanas periodā līdz 2020. gadam.

Saskaņā ar atklāto konkursu rezultātiem piestātņu nr. 19.–23. būvniecības darbus veiks AS LNK Industries.

 

Pirms piestātņu atjaunošanas notiek veco konstrukciju demontāža.

 

Šobrīd Ostas promenādes atjaunošanas darbos piedalās ap 15 strādnieku.

 

Pie Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu piestātnes jeb Ziemas ostas pabeigta laukuma apgaismojuma uzstādīšana un tagad naksnīgos ostas skatus var baudīt, lūkojoties caur dekoratīviem gaismas viļņiem. Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu piestātne, saukta arī par Ziemas ostu un Vintrāfenu, pēc vērienīgas rekonstrukcijas tika atklāta šī gada Ventspils pilsētas svētkos. Mūsdienīgu izskatu pēc rekonstrukcijas ieguvušas gan hidrotehniskās būves, gan apkārtējā teritorija. Laukuma labiekārtošanā iekļautas interesantas formas, kas simbolizē jūras viļņus. Uz valsts svētkiem tie ir skaisti izgaismoti.

 

19.–25.a piestātņu atjaunošana pilsētas krastmalā

  • Galvenais darbuzņēmējs – AS LNK Industries un pilnsabiedrība GTL GT INSPEKT
  • Darbu kopējās izmaksas – 1,87 miljoni eiro
  • Līdzfinansējums – ES Kohēzijas fonds
  • Būvuzraugs – SIA Isliena V
  • Autoruzraugs – SIA Jūras projekts un SIA Inženieru birojs «Kurbada tilti»

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: