ŪDENS patēriņa aprēķins

VERONIKA M | 16.09.2019, 14:47:13 | 1190

Nevar vienīgi "cepties" par sekām, jāmeklē cēloņi! Tādēļ sākam no paša sākuma.
Runa ir par ikmēneša ūdens patēriņa aprēķinu un ar to saistīto starpību aprēķināšanu. Lūgums Pasvaldības SIA ŪDEKA izskaidrot , kā viņi, pēc kādas formulas, to dara, jo,cik saprotu, ne MK Noteikumos, ne arī noslēgtajā Līgumā starp PSIA ŪDEKA un VENTSPILS Nekustamajiem īpašumiem nav minēts, kas jāņem vērā patērētā ūdens aprēķināšanā. "Neturiet sveci zem pūra", bet padalieties savā noslēpumā. CERAMS,KA ĪPAŠA PIELAIDE NAV NEPIECIEŠAMA.

Komentāri (56)

  • 0
    specialists Pirms 1 mēnesi

    nu kā..
    ja mājā ir 20 dzīvokļi un katrs uzrāda patēriņu 1m3, tad kopē attiecīgi 20m3.
    Ja mājas kopējais skaitītājs rāda 21m3, tad 1 m3 kaut kur pazudis. To attiecīgi uzrēķina pēc likuma uz galviņām vai parādniekiem.

  • -4
    vai man dieniņ!!! Pirms 1 mēnesi

    Cēlonis ir tāds, ka mājā ir pilns ar ūdens zagļiem, tāpēc ir starpības katru mēnesi.

    Cilvēkiem, kam ir veselais saprāts, to saprot un maksā par zagļiem jo nav izvēles, kā arī kopā ar apsaimniekotāju meklē variantus, kā to izskaust - t.i. apmeklē sapulces un domā ar galvu.

    Savukārt ir otra grupa (foruma bļāvēji), kam smadzenes un saprāts tā pamazāk dots. Viņiem nav iespējams ieskaidrot, ka Ūdeka piegādā ūdeni līdz mājai, savukārt visa māja ar visiem tās vadiem proporcionāli pieder dzīvokļu īpašniekiem, līdz ar to arī viss, kas pazūd ēkas iekšienē, arī ir īpašnieku atbildība un par to ir jāmaksā. Piemērs - ja saimniecība (ēka) kopīgi vienojusies iegādāties pārtiku no RIMI, un izrādās, ka no kopējā ledusskapja virtuvē, kur RIMI ik dienu piegādā pārtiku ar uzskaiti, kāds zog, tad kam ir jāmeklē pazudusī? RIMI vai iemītniekiem? Ja kāds domā, ka RIMI jāmeklē zagļi, tad tiešām kaut kas ar galvu (elementāru saprašanu) nav kārtībā un dievs pasargā ar tādiem vispār saistīties...

  • -5
    AN Pirms 1 mēnesi

    ''visa māja ar visiem tās vadiem proporcionāli pieder dzīvokļu īpašniekiem''

    Īpašnieki privatizēja dzīvokļus, bet ne māju un ne vadus.

  • 0
    vai man dieniņ!!! Pirms 1 mēnesi

    Mūsu mājā uzstādīja attālinātos skaitītājus - jau veselu gadu ir 0 starpība, pirms tam bija 1-2 kubi.
    Atliek tik tagad aiziet pie apsaimniekotāja, noskaidrot, kuriem dzīvokļiem ir divkāršojušies patēriņi - tad arī zināsim visus bijušos zagļus, kas ikdienā sveicinās un tizli smaida.

  • -2
    PSIA_UDEKA Pirms 1 mēnesi

    ŪDEKA izraksta rēķinus par dzīvojamās mājas patērētajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem pēc uz ēkas ūdensvada ievada uzstādītā skaitītāja rādījumiem, kā to paredz gan Ūdenssaimniecības pakalpojumu likums, gan Ministru kabineta noteikumi Nr.174, gan Ministru kabineta noteikumi Nr.524, gan arī noslēgtais pakalpojumu līgums. Aprēķina formulas parasti līgumos neatrunā, bet aprēķinu metodiku un principus gan. Pakalpojuma līgumā, tie ir aprakstīti līguma sadaļā ar nosaukumu Pakalpojumu uzskaites un norēķinu kārtība. Katru mēnesi ŪDEKA sagatavo un nosūta māju pārvaldniekiem informāciju par to, kādā veidā dzīvojamās mājas kopējais patēriņš tiek sadalīts starp dzīvokļu īpašumiem, tai skaitā arī starpība, ja tāda rodas. Ja ir vēlēšanās iepazīties ar kādas konkrētas mājas aprēķinu, variet griezties pie sava pārvaldnieka, vai arī ierasties ŪDEKAS Klientu daļā tās pieņemšanas laikos, kur laipni izskaidrosim.

  • -1
    PSIA_UDEKA Pirms 1 mēnesi

    Turpinājums:
    Piemērs, mājā 10 dzīvokļi un katrs uzrāda (mājā nav “slikto dzīvokļu”, kad starpības dala tikai uz tiem), ka patērē 1m³, kas kopā sastāda 10m³, bet ievada skaitītājs uzrāda, ka patērēts 12m³, tad starpība ir 12m³-10m³=2m³. Šo starpību sadala uz 10 dzīvokļiem, katram pieskaitot starpību, kura iegūta 2m³/10=0.2m³. Jūsu rēķinā šī mājas kopējā starpība tiek uzrādīta, ja ziniet mājas kopējo īpašumu skaitu, tad variet aprēķināt, vai piemērotās formulas ir pareizas.

  • -2
    qwerty Pirms 1 mēnesi

    Labs piemērs ar to RIMI! Man būs līdzīgs.
    Eju uz Rimi,lieku pirkumus ratiņos,samaksāju no sava maka kasē , bet ak vai ,kasē man liek samaksāt par nozagto preci kuru nozadzis kāds cits. Jautāju - tas ir godīgi??? Lūk mana prece (mans ,verificētā skaitītāja rādījums) , lūk mans maksājums. Man zaglis jāatrod? Ko vēl vajag?
    Kaut kā kūtri vienmēr šajās diskusijās iesaistās NĪP,laikam nav ko teikt.

  • 0
    AN Pirms 1 mēnesi

    ŪDEKAs peļņa 2018.gadā: 576 539 EUR.

    http://udeka.lv/sites/default/files/pasvaldibas_sia_udeka_2018._gada_finansu_.pdf

  • 0
    Dee Pirms 1 mēnesi

    qwerty precīzi noformulēja arī manas domas. Kā pienākums ir piespiest nemaksātājus maksāt? Un kas notiek tajā brīdī, ja notiek brīnums, un visi nemaksātāji pēkšņi samaksā? Palielinās ūdekas peļņa, vai arī tiem, kas gadiem seguši starpību, tiek atmaksāts atpakaļ?

  • 0
    Krišs Daugulis Pirms 1 mēnesi

    Nemūžam runčuk:)
    Ūdeka starpību skaita katru mēnesi, atņemot no ievadskaitītāja rādījumiem iedzīvotāju deklarētos rādījumus. Abonenti klusējot samaksā starpību, un "aizmāršīgie" arī.
    Nākamajā mēnesī atkal viss sākas no sākuma.

  • -3
    Kru57nk9 Pirms 1 mēnesi

    RIMI piemērs ne tuvu nav korekts.
    RIMI gadījumā tu kā individuāls klients ej uz veikalu un pērc preci. Tev nepieder daļa no veikala. Tu esi aizgājis ciemos. Tev neviens neprasa maksāt tak par jumta remontu veikalam un logu nomaiņu?
    Dzīvokļa gadījumā tu no Ūdekas kā individuāls klients nepērc ūdeni pa tiešo. Tas nav iespējams, jo Ūdeka nav tavam dzīvoklim pievilkusi ūdensvadu. Tev ir kopējs ūdensvads ar citiem kaimiņiem. Ja gribi RIMI piemēru, tad tas būtu tā, ka tu ar vēl 20 cilvēkiem piekrauj vienu grozu ar precēm un Jūs ejat reizē maksāt pie pašapkalpošanās kases.
    ŪDEKA piegādā ūdeni VISAI MĀJAI nevis tavam dzīvoklim. Tālāk Jūs iekšēji tajā mājā paši sadalat ūdeni pa dzīvokļiem un arī sadaliet to kā maksāsiet par ūdeni.
    Likums tikai pieļauj tādu iespēju, ka Ūdeka tev pa tiešo izsūta rēķinu, balstoties uz Apsaimniekotāja sniegto informāciju. Lielākajā daļā Latvijas pilsētu šos rēķinus par komunālajiem izsniedz apsaimniekotājs, kas arī būtu korektākais veids.

    Saproti atšķirību?

  • -5
    vai man dieniņ!!! Pirms 1 mēnesi

    Paldies dievam, vismaz te vēl kādam ir saprāts.
    Bet viss šis ir kā tukšām mucām skaidrot - tūlīt būs klāt nākamie, kas bļaus, ka ūdeka viņus apzog, un kuriem saprašana par īpašumu nesniedzas tālāk par dzīvokļa durvīm. Priekš viņiem jumtus, pagrabus, gaiteņus tīra un labo mistiski kaut kādi citi, paši nezin ka, kā arī ir labi, ja vēl zin, kas ir mājas apsaimniekotājs un kas tas tāds vispār ir. :)

    Ūdeka te skaidro ar putām uz lūpām no rīta līdz vakaram jau x gadus vienu un to pašu - vēl vienkāršāk nevar uzrakstīt priekš lumpeņiem, bet tas viss pa tukšo. :)

  • -5
    Rabarberis Pirms 1 mēnesi

    AN, un kur tad tie dzīvokļi atrodas, gadījumā ne mājā? Un, kuram tavuprāt pieder šī māja? Tavs īpašums ir ne tikai dzīvoklis par kuru jārūpējas, bet arī kāpņu telpa pa kuru ik dienu staigā, mājas bēniņi un jumts, kā arī pagrabs, ūdens un kanalizācijas tīkli, apkures sistēma utt. Māja ar tajā esošajām komunikācijām ir kopīpašums jeb visu dzīvokļu īpašnieku īpašums. Liec to aiz auss uz visiem laikiem!!!

  • -4
    tery Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    saņēmām rēķinu par augustu. Ir jaunie skaitītāji, kas nolasa attālināti. Bet aizdomīgi, ka ņemot vērā, ka augustā gandrīz nedēļu nebija karstā ūdens, tas pirmkārt, otrkārt, augustā praktiski nelietojām karsto ūdeni, uzrādīts, ka esam nolējuši 4 kubus karsto ūdeni. Aizdomīgi. Domāju, ka augustā vispār labi, ja 2 kubus nolējām. Kā notiek šo skaitītāju darbība? Vai viņus nevar no attāluma arī patīt uz priekšu? Jo tiešām, mūsu nav mājās, noliets tikpat daudz.

  • -7
    Rabarberis Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    savādi cilvēki esat! Vēlaties izteikties, rakstāt komentārus utt, bet konkrēti nevarat uzrakstīt kurā mājā šāda situācija. Ja gribat šeit sagaidīt atbildi, tad vismaz protaties. Ja nē, tad vēršaties individuāli pie mājas apsaimniekotāja vai pie komersanta, kurš nodrošina šo skaitītāju uzraudzību un apkalpošanu. Varbūt, kad nebija karstais ūdens, joprojām to tecinājāt kā auksto ūdeni, par to neaizdomājāties? Pēc Jūsu rakstītā var noprast, ka darbojas kaut kāda mafija, kura tik vien gaida mirkli, lai kādam ūdens skaitītāju rādījumus patītu uz priekšu!

  • 0
    Ventspils_VNI Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Aicinām Jūs sazināties ar pašvaldības SIA „Ventspils nekustamie īpašumi” dispečeru pa tālruni 63622588, lai pārbaudītu informāciju par ūdens patēriņu.

  • 0
    specialists Pirms 4 nedēļām

    Attalinātie rādītāji ir nolasāmi arī "pa vecam" - ara acīm. Salīdzini ciparus rēķinā un uz skaitītāja.

  • 0
    Info centrs Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Labdien!
    Lai varētu sniegt atbildi lūdzam precizēt mājas adresi.

  • -1
    AN Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Arī laikraksts VB neveltīja šai problēmai nevienu analītisku rakstu, tikai atgremoja Ūdekas pozīciju.

  • -7
    vai man dieniņ!!! Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Ventas Balsij te nav ko rakstīt, jo tiem kam galvā nav salmi, visu saprot tāpat, kur ir problēma.
    Tādiem kā jums, kas domā, ka gaiteņi, jumti, pagrabi, stāvvadi, zeme ap māju nepieder un par to nav atbildīgi dzīvokļu īpašnieki ar to pārstāvošo pārvaldnieku (ko ievēl dzīvokļu īpašnieki), skaidrot nozīmē tērēt laiku pa tukšo. Tikpat bezjēdzīgi būtu nolikt pretī mērkaķi un mēģināt ieskaidrot, ka 2+2=4.

  • 0
    tery Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    inženieru77.

  • -2
    tery Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    rabarberim. Neko mēs netecinājām. Mūsu nebija mājās.

  • -6
    Guncis Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Nu un kāpēc nevarat sazināties ar mājas apsaimniekotāju pa tiešo un uzdot viņam šo jautājumu, lai apskatās sistēmā, kas par lietu? Varu galvot, ka no pašvaldības puses vēl tiks uzdoti jautājumi, lai precizētu dzīvokļa numuru un ko tik vēl ne, lai Jums atbildētu. Lieks riņķa dancis un zaudēts laiks, lai tajā pat laikā dažas minūtes veltītu sarunai problēmas risināšanā.

  • 0
    Kriska Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Vai man dieniņ!! Man salmi galvā , tāpēc lūdzu paskaidrot: es esmu noslēgusi līgumu ar Ūdeku par ūdens piegādi un apņēmusies maksāt par piegādātā ūdens daudzumu saskaņā ar skaitītājā uzrādīto. Nosūtu katru mēnesī rādījumus, ka esmu patērējusi 2 m3 ūdens. Man atsuta rēķinu par 2,5 m3. Paskaidro lūdzu, kāpēc man ir jāmaksā par to, ko nav saņēmusi. Tādēļ arī tika uzstādīti skaitītāji katrā dzīvoklī un aģitēja un solīja, ka nu tagad būs taisnīgi. Vairs nav padomju laiki, bet kur ir taisnīgums?

  • -2
    Kru57nk9 Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    paskaidrošu no cita skatu punkta. Jā, tu esi noslēgusi līgumu, tu norādīji 2 m3 patēriņu un tev ir tiesības maksāt par to. Pareizi!
    Skatamies uz situāciju tālāk. Tev kā dzīvokļa īpašniekam ir atbildība ne tikai par savu privātīpašumu, bet arī par mājas kopīpašumu. Ūdeka konstatē faktu, ka viņa Jūsu mājā ir nosūtījusi 200 m3 ūdens. Bet dzīvokļu īpašnieki ir norādījuši, ka patērējuši tikai 180 m3 ūdens. Kur ir pazudis ūdens? Atdodiet Ūdekai pazudušo ūdeni. Varbūt jums pagrabā ir truba caura? Varbūt bēniņos? Vai Ūdekai būtu jāmaksā par to, ja Jūsu mājā Jums piederošās trubas plīst? Nē. Tāpēc arī Ūdeka Jūsu nedeklarēto ūdeni pieprasa apmaksāt. Un Jūsu māja ir vienojusies par to kādā veidā pazudušo ūdeni apmaksā.
    Ūdekai tavā mājā nepieder nekas, izņemot skaitītāju pie ūdensvada ievadpunkta mājā. Tālāk visas trubas un viss pārējais ir dzīvokļu īpašnieku atbildība. Jūsu mājā pazuda ūdens nevis Ūdekas trubās. Jums ir jāatrod zudušais ūdens

  • -1
    Kru57nk9 Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Piedāvāju vēlvienu variantu sapratnei. Ok, tev Ūdekas rēķinā būs precīzi 2m3 ūdens norādīts kā tu gribi. Bet ko darīs ar Jūsu mājā zudušo ūdeni? Kurš par to maksās? Es vēlreiz atgādinu - ūdens ir pazudis nevis Ūdekas trubās, bet tev piederošajās mājas trubās. Apsaimniekotājam nāksies par to ūdeni norēķināties jebkurā gadījumā. Maksāt no uzkrātās mājas naudas? Vai ērtāk būtu, ja VNĪ apsaimniekošanas maksas rēķinā norādītu trūkstošo ūdeni un liktu par to maksāt?
    Visvienkāršāk to visu ir saprast tad, ja saprot to faktu, ka par ēkas iekšējām komunikācijām atbild ēkas īpašnieki. Viss, kas pazūd ēkas iekšienē, par to maksā ēkas īpašnieks. Tas kā Jūs izvēlaties norēķināties par to - tas ir kopsapulces lēmums.
    Tad, kad tev dzīvoklim būs pievilkts ūdensvads pa tiešo no ielas (kā privātmājām), tad tu varēsi pieprasīt Ūdekai kaut ko. Šobrīd Ūdeka tev ūdeni dzīvoklim piegādā pastarpināti caur tavā īpašumā esošām komunikāciju sistēmām un tu atbildi par to, kas ar viņām notiek.

  • -2
    vai man dieniņ!!! Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Kriska, prieks, ka atzīsti, ka ir salmi galvā vēl pašlaik, jo tas ir pirmais solis uz atlabšanu un atveseļošanos.

    Visas atbildes jau ir uzrakstītās šajā pašā tēmā jau 100x, kāpēc tavs skaitītāja rādījums nav galējais, un ka aiz tava dzīvokļa durvīm ir arī kopīpašums ar trubām.
    Un tev nav līgums par dzīvokli ar ūdeku, to es varu apgalvot 100%, tu to nevari nemaz uzrādīt.

    Bet nu ar laiku, ja gribēsi, salmi beigsies un tad tu daudz uzzināsi par savu māju, savu dzīvokli, kopīpašumu un komunālo pakalpojumu piegādātājiem utt., un tad skats uz dzīvi mainīsies. :)

  • 0
    Krišs Daugulis Pirms 4 nedēļām

    Kru57nk9am/ai
    Trubas tev no rītiem deg (трубы горят), bet ūdens plūst/tek pa caurulēm

  • -1
    mernigors Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Uzstādot attālināti nolasāmo skaitītāju sistēmu, skaitītājs jāuzliek arī vietām, kur iespējams ūdeni paņemt ēkas uzturēšanas vajadzībām. Bet analizējot ievadskaitītāja daudzumus un iedzīvotāju patēriņu, parādījās dažas likumsakarības. Pie maza patēriņa starpība sasniedza pat 20%, bet pēc dažiem mēnešiem, kad iedzīvotāji pierada, patēriņš pieauga un starpība kļuva vienāda ar 0, bet vēl pēc 6 mēnešiem šī starpība turējās 2-3% robežās. Lieki piebilst, ka nevienam it kā patērētais ūdens daudzums nevienam netika uzrēķināts.... Tā ka, ar to iekšējo patēriņu un ievadskaitītāja rādījumiem ir visai interesantas lietas. Taisnība nepārprotami ir tā, ka ūdensapgādes sistēma pieder mājas īpašniekiem, bet vai līgumā ir fiksēta skaitītāja precizitāte(kļūdas procents)? Vai tas tiek ņemts vērā aprēķinot kādam neveiksminiekam papildus apjomus? Lieki teikt, ka piedēvēt nezināšanu ir pats vieglākais ceļš, lai apklusinātu tos, kuri domā...Godīgi sakot, pats savā līgumā neesmu ieskatījies...

  • -4
    tery Pirms 4 nedēļām

    Nekur nevienam es nezvanīšu, nekādiem apsaimniekotājiem. Jo nevienam vairs neticu, nav jēgas tērēt ne laiku, ne nervus. Skaidrs ir viens. Ja es pusmēnesi neņemu karsto ūdeni, man bija jābūt skaitītāja rādītājam uz pusi mazākam. Ja man atsūta līdzīgu rēķinu kā līdz šim, tad iznāk, ka to skaitītāju kāds ar pults palīdzību vai kā citādi pagriež uz priekšu. Pierādījumu man nav, tādēļ nāksies domāt kā šo lietu notvert un pierādīt. Televizoru ar pults palīdzību taču var pagriezt skaļāk, klusāk...

  • -5
    Rabarberis Pirms 4 nedēļām

    Ja esi nolēmis neinteresēties par situāciju pie mājas apsaimniekotāja, bet tikai te kaut ko raksti ar nepamatotiem apgalvojumiem, tas liek noprast, ka nemaz tik sāpīga šī lieta tev nav. Jo vairāk, tavs rakstītais liek aizdomāties, ka tu vienkārši troļļo un mēģini kādu nozākāt par tavu skaitītāju ietekmēšanu no "ārpasaules". Laikam Dieva pirksts, ka es tev saku!

  • -2
    specialists Pirms 4 nedēļām

    CITPLANĒTIEŠI! Es saku - CITPLANĒTIEŠI!

  • -2
    Ens . Pirms 4 nedēļām

    cien. Kru57nk9 un tavi kabineta biedri
    Pildiet savus Ūdekas pienākumus
    un beidziet dirnēt forumā, n-tos nikus mainīdami:)
    Zābaks ir un paliek zābaks..

  • -1
    edmundos Pirms 4 nedēļām

    Sāpīga tēma katram daudzdzīvokļu mājas iemītniekam. Nav atbildīgo par šādas sistēmas izveidošanu. Katram godīgam lietotājam jāmaksā par ūdens zagļi. Esošā sistēma pati mudina, lai nejustos aplaupīts pārmaksātie kubi jādabū atpakaļ. Katram iedzīvotājam būtu jāmaksā tik par saviem patērētājiem ūdeņiem, un tas ir tikai loģiski, jo līgums noslēgts ar katru individuāli.
    Un nevajag iedomāties, kā mājas pārvaldnieks ir Supermens, kurš varēs atrast ūdens nelegālos lietotājus. Ja kāds zin kā, lai apgaismo.

  • -1
    Rabarberis Pirms 4 nedēļām

    Ūdekai ar katru klientu individuālie līgumi vairs nav spēkā jau kopš 2016. gada.

  • -1
    Rabarberis Pirms 3 nedēļām, 6 dienām

    diemžēl, bet šādu sistēmu izdomāja mūsu eksvaldība, tad nu tagad priecājamies par to! Starpību maksājumi daudzmaz skar ikvienu patērētāju ne tikai Ventspilī, bet visā Latvijā. Piekrītu tavam rakstītajam, ka pārvaldnieks nav nekāds supermens un arī Ūdeka nav vainīga, jo ievēro normatīvos aktus un pilda viņiem uzlliktās regulas. Lai kaut ko mainītu šajā sakarā, ir jāmaina normatīvie akti un viss! Savādāk nekas nemainīsies, jo starpības kā bijušas, tā arī būs, tikai jautājums cik % robežās.

  • -2
    Arnis Junge Pirms 3 nedēļām, 6 dienām

    Apsaimniekotājs var gan, ja grib. Mūsu mājā uzreiz "izleca" tie, kuri iepriekš nekorekti norēķinājās. Tie arī bij lielākie cīnītāji pret jauno valsts sistēmu.

  • 0
    Info centrs Pirms 3 nedēļām, 6 dienām

    Labdien!
    Lai varētu sniegt komentāru, lūdzam precizēt mājas adresi. Katrā mājā situācija ir atšķirīga.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: