Viņš solīja to aizmirst, osta – nepiedot. Tarifi

еs | 03.06.2021, 12:10:35 | 264

Boriss Ņemcovs (Krievijas enerģētikas ministrs 1997.gadā) – intervijā Lato Lapsam 2003.gadā:

“Es jums teikšu, ka jums ir maksimāli augsti pārkraušanas tarifi! Maksimāli augsti! Kas jums tur ir šīs pārkraušanas ostas direktors, es nezinu, taču es viņiem esmu teicis – zēni, jums vairs vispār netiks nauda, ņemiet vērā, jūs dzīvojat konkurējošā sektorā”

“Jums tarifs – jupis jūs rāvis. Ja “Lukoil” būs izdevīgi pārkraut caur Ventspili, viņi pārkraus! Caur Igauniju “Surgutņeftjegaz” taču pārkrauj naftas produktus. Mierīgi. Kāpēc pārkrauj. Tur ir normāls tarifs. Klausieties, viņi ir vienkārši biznesmeņi, viņi pelna naudu.”

“Bet ja viņi pie jums tur tik iestāvējušies sēž, es atvainojos, un pastāvīgi jauc galvu – lūk, mēs celsim tarifu… nu tad paaugstiniet! Turklāt es viņiem rakstīju vēstules. Viņi mums kaut kādas idiotiskas atbildes sūtīja. Nu un, lūdzu, saņemiet sausu trubu!”

Avots: https://www.vestnesis.lv/ta/id/71730

Komentāri (5)

  • 0
    еs 03.06.2021, 12:10:52

    “Esmu kontaktējies ar jūsu Ventspils ostu un nevaru teikt, ka esmu sajūsmā. Viņi ir monopolisti! Un viņi uzvedas absolūti nepareizi. Pavisam. Viņiem tas ir jāapzinās.”

    “es pat pavisam nesen rakstīju Ventspils vadībai par šo tēmu, pavisam nesen. Es viņus brīdināju – beigsies slikti!”
    ___

    Jānis Jurkāns 2006.gadā:

    “Vai kāds ir uzdevis sev jautājumu, kāpēc mums tā naftas "truba" ir sausa? Var jau apsaukāt krievus, bet ir taču jāredz, kāpēc tā notika. Valsts nepaturēja šo svarīgo nozari savās rokās. Visā pasaulē ir tā, ka naftas vads pieder tam, kam pieder produkts. Ja mēs kaut vai būtu piedāvājuši, ka trīsdesmit procentu pieder mums, trīsdesmit produkta īpašniekam, bet vēl trīsdesmit Rietumu kompānijām, visu būtu izdevies sakārtot. ...”

    Avots: https://www.tvnet.lv/4812509/janis-jurkans-vini-atnema-man-baznicu

  • 0
    еs 03.06.2021, 12:11:12

    "... To varēja vēl izdarīt pagājušā gadsimta pēdējos gados, bet tā vietā tika uzskrūvēti tādi tarifi, ka produkta īpašniekam izdevīgāk bija uzbūvēt citu "trubu", kamēr atsevišķi cilvēki Latvijā lepni apgalvoja, ka nekas tāds nenotiks"
    ___

    Rus.delfi.lv 15.01.2003.:

    “2002.gada beigās Ventspils īstenoja ne visai elastīgu tarifu politiku un kategoriski atteica visiem Krievijas klientu lūgumiem samazināt par vienu dolāru vai diviem dolāriem tarifu par naftas sūknēšanu caur Ventspils ostu. Acīmredzot Lemberga kungs līdz pēdējam cerēja, ka Krievijas klienti "pagaudos", nomierināsies un piekritīs piedāvātajiem tarifiem. Kā redzat, viņi nepiekrita.”
    ___
    Vjačeslavs Rukša (Krievijas transporta ministra vietnieks) – intervijā Innai Sekstei (10.03.2003.):

    “Ventspils naftas termināļa vadītājiem kad, kad viņi iedzīvojās mantā, bija jādomā, kā modernizēt cauruli.”

  • 0
    еs 03.06.2021, 12:11:22

    Jautājums: "Aivara Lemberga eksperti ir aprēķinājuši: saglabājot tranzīta aizliegumu visa gada garumā, Krievija zaudēs 1,2 miljardus dolāru. Katru dienu Krievijas budžets zaudē 1,1 miljonu dolāru, Transņeft zaudē 250 tūkstošus peļņas dienā."

    Atbilde: "Jūs, iespējams, paņēmāt šos skaitļus tajā pašā vietā, kur ir teikts, ka Ventspils pārkrāva naftu par 1,5 dolāriem par tonnu. Es arī šo esmu dzirdējis. Bet es uzdrīkstos jums apliecināt: tās ir blēņas. Visus šos desmit gadus Ventspilī Krievijas nafta tika pārkrauta par 10, 12 un dažreiz pat par 14 dolāriem. Mēs esam pieraduši pie standarta 6-8 USD."

  • 0
    еs 03.06.2021, 12:11:52

    J: "Atkārtošu, tie ir Lemberga - Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas prezidenta skaitļi ..."

    A: "Lai viņš arī saka, cik daudz viņš ir nopelnījis no Krievijas tranzīta desmit gadu laikā un iebāza savā dziļā kabatā. Kur tagad ir šī nauda? Tas ir par cilvēku apetīti: kādas vasarnīcas viņi uzcēla, cik daudz naudas viņi atdeva savām sievām. Man ir vienkārša loģika ir vienkārša: es neesmu redzējis nevienu papīru, kur būtu teikts, ka Ventspils ir Krievijas naftas rūpniecības pēdējais priekšpostenis, ka mēs ar viņu strādāsim mūžīgi. Kāpēc Ventspils pati iepriekš neizvirzīja jautājumu par ilgtermiņa sadarbību? Kāpēc nevienojās gadu desmitiem uz priekšu? Atcerieties: līdz ar PSRS sabrukumu Krievija zaudēja gandrīz 50% ostas nozares. Kāpēc tad Ventspils domāja tikai par to, kā nopelnīt naudu no mums?"

    Avots: https://rus.delfi.lv/archive/moskva-ne-hochet-byt-dojnoj-korovoj.d?id=4955975

  • -3
    Soross 03.06.2021, 12:44:54

    Pareizi, pareizi! Citējiet un pārpublicējiet visus manus stipendiātus! Un katru sen novecojušu izteikumu no 1997. gada.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: