Pasažieru pārvadājumi no Ventspils - konkurss
Vai VB negrasās papētīt, kas notiek ap konkursu par pasažieru pārvadājumiem. Kā zināms no 30.12. IUB lēmuma Ventspils gadījumā - būs jauns konkurss. Bet gribētos saprast un izlasīt cilvēcīgā, nevis juridiskā valodā , kāda bija vaina... Ar lēmumu var iepazīties IUB lapā https://www.iub.gov.lv/lv/jaunums/par-iepirkumu-uzraudzibas-biroja-lemumu-vsia-autotransporta-direkcija-iepirkuma-0 Lēmums par VR - no 42.lpp,, bet argumenti par un pret ir sākumā...






Komentāri (42)
Tā arī ir kā rakstīju, konkurss uz 10 gadiem lotē "Ventspils" tiks sludināts atkārtoti!
Atliek cerēt, ka šoreiz godīgs un tiks domāts arī par pasažieru drošību un labsajūtu. Jo vai tad tam nebūtu jābūt prioritātei PASAŽIERU pārvadājumos????!
Karīna Sleja, šo jautājumu uzdodiet pasūtītājam, kurš tādu lēmumu pieņēma - Valsts SIA "Autotransporta direkcija".
Gribējāt vilcienu atjaunot? Lūk, jums mārrutki: samazinās vēl arī autobusu reisus!
LETA: "No svētdienas, 17.janvāra, uz nenoteiktu laiku nekursēs autobusa Rīga-Ventspils reisi, kas no Ventspils autoostas svētdienās izbrauc plkst.15.40 un no Rīgas starptautiskās autoostas - plkst.19.30, kā arī reisi, kas no Ventspils autoostas pirmdienās izbrauc plkst.4.30 un no Rīgas - plkst.8.20."
Pasažieru stacijas ēku atjaunoja ( https://www.ventasbalss.lv/zinas/sabiedriba/2879-dzelzcela-stacijas-pagrimums --> https://www.ventasbalss.lv/zinas/vide/31653-latvijas-dzelzcels-atjauno-pasazieru-stacijas-eku ), atjaunos arī pasažieru vilcienu.
Stacijas ēku atjaunoja tāpēc, ka tā ir arhitektūras piemineklis, vismaz tādam tam vajadzētu būt! Krievijas impērijā dzelzceļa stacijas taisīja praktiski vienā stilā, arī Rīgas vecā dzelzceļa stacija bija līdzīgā stilā celta.
Absurds! Kā var tik pēkšņi un nebrīdinot atcelt reisus!? Ne visi brīvdienās seko šādām ziņām līdzi! Un kurš būs atbildīgs, ja kāds seniors nokavēs mēnešiem gaidīto rindu pie daktera Rīgā?
Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums saņemts saistībā ar “Ventspils reiss” iesniegto pārsūdzību par VSIA “Autotransporta direkcija” organizētā konkursa par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laikā no 2021. - 2030. gadam rezultātiem. IUB ir pieņemis vairākus lēmumus: 1. aizliegt pasūtītājam-VSIA “Autotransporta direkcija” - slēgt līgumu ar atklātā konkursa “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā” 16.lotē (iepriekš pasludinātie uzvarētāji – apvienība, ko veido a/s Nordeka un SIA Sabiedriskais autobuss); 2. uzdot pasūtītājam -Valsts SIA “Autotransporta direkcija”-trīsdemit darbdienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas (30.decembris) novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot atklātā konkursa “ Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā” 16.lotē iesniegtos piedāvājumus.
Interesanti, kur šādos gadījumos, kad apdraudēti visai sabiedrībai svarīgi pamatpakalpojumi (pasažieru transports), pēkšņi pazūdi visi Jurševici, Kristovski un pārējie "saulveži"? Būtu palīdzējuši atrisināt pašu kontrolētās Satiksmes ministrijas stulbības!
Nedrīkst, jo VAD vadībā ir šo minēto tēlu partijām pietuvinātas un pavisam tuvas persons!
Tur kur parasti - kamēr viss slikti, viss notiek pa viņu prātam. Tad, ja būs kas labs, tad viņi uzradīsies un uzrakstīs kādu vēstuli un sūdzību par to, kā tā var būt, ka vienā piejūras pilsētā ir iedzīvotāji un viņiem ir tīras ielas, skolas bērnudārzi. Skolas un bērnudārzi ir normāli, moderni un atbilstoši 21.gadsimtam. Un, kas pats trakākais, cilvēkiem ir normāls un drošs sabiedriskais transports ar ko nokļūt uz darbu un mājās, un pat uz citām pilsētām!!
DOMĀJU- vai Jums palika skaidrāks? VB nevar jums neko palīdzēt. Viniem , tāpat kā visiem, pieejams tikai oficiālais materiāls. Bet kas ir aizkulisēs (kā jūs sakāt- cilvēciskā valodā) neviens to neteiks. Ventspils reiss citos reisos tādu naudu nenopelnīs un neērtības arī šoferiem. Un vai atļaus izmantot autostacijas un, ja atļaus, vai ne par maksu? Bet tie konkursi ir vienīgais veids, kā cīnīties ar monopolismu
Autoostas jau tagad ir par maksu, bet uz paritātes principiem. Cik, piemēram Nordeka nostav Ventspils autoostā un cik Ventspils Reiss Rīgā un kaut kādos termiņos savelk bilanci.
Bet par konkursu- man domāt, ka tur jau iesaistīti augstāki spēki.
Šis viss konkurss ir bijis ar ļoti lielu aizdomu ēnu. Uzvar viens, citus izslēdz. tad uzvar tie, kurus izslēdz.. Kāda tad ir tā vērtēšana? Vienu reizi vērtē šoferus pēc izskata, bet citā tomēr autobusus!?
Būšu kļudījies par augstākiem spēkiem. BET- galvenais, ka lēmums atcelts!
Īsumā:
1.VR nolažojis ar tehnisko piedāvājumu, līdz ar to tālāk finansu piedāvājums nav vērtēts, un to atzīst arī IUB iesniegumu izskatīšanas komisija.
2.Nordeka ar to otru nolažojusi ar finanšu piedavājumu kā rezultātā ir dempings, bet konkursa komisija to nav ņēmusi vērā un Nordeku pasludinājusi par uzvarētāju. Šajā daļā VR sūdzība atzīta par pamatotu, jo konkursa komisijai Nordeka bija jāizslēdz.
3.Konkursa komisijai jāveic piedavājumu pārvērtēšana ņemot vēra IUB kostatēto.
4.Praktiski vienīgais risinājums- atzīt abu pretendentu piedāvājumus par neatbilstošiem un rīkot jaunu iepirkumu. Maz ticams, ka konkursa rīkotājs taisīs virsū IUB lēmumam.
5.Kamēr būs jauns konkurss, var būt arī jauna valdība, jauni ierēdņi un birokrāti!
5.
Kaut nu sakārtotos šis jautājums atbilstoši kvalitātei un drošībai, jo tas tomēr ir nozīmīgi!!! Un tad jau arī Reisa šoferīšiem būs darbs un visi būs ieguvēji! Droši un patīkami braucieni, zinoši, prasmīgi un laipni šoferi, drošs ceļš mājup vai darīšanās!
Un kur tad palika pompozais''Air Baltic''kompforts.
Kas ir komPforts? Kompots fortā?
Vilciens uz Dpili un uz Rēzekni-Zilupi iet caur daudzām lielākām un mazākām apdzīvotām vietām: Salaspils, Ogre, Ķegums, Ikšķile, Lielvārde, Aizkraukle, Pļaviņas, Krustpils, Līvāni, Varakļāni, Viļāni, Ludza utt. Daudzi pasažieri, lielāki ienākumi.
Savukārt uz Ventspili no Ķemeriem un Tukuma ir tikai Ugāle un Stende, visas citas stacijas atrodas tālu no pilsētām. Pasažieru mazums ir tā problēma: vnk nav kur viņus ņemt!
Daudz ērtāk jau bija, bet vai gluži tikai 3 stundas?
Viņš taču pieturēja n-tajās stacijās.
Vilciens bija daudz ērtāks par autobusu un līdz Rīgai bija nepilnas 3 stundas. Kaut vai tas, ka vari uz tualeti aiziet, kad vajag, vai, kompānijā braucot, īsināt laiku. Autobusā pat kājas ne katrs var izstiept.