Mūsu Latvija
Bieži dzirdētas dzēlības par mūsu Koncertzāli, mūsu Latviju, tomēr uzskatu, ka mākslai ir jābūt kvalitatīvai, koncerti jāsniedz uz kvalitatīviem instrumentiem, tad baudījums ir cits, arī skaņa cita, sajūta cita, kvalitāte cita - labāka. Brīžiem savā viedoklī jūtos vientuļa, tomēr prieks lasīt, ka arī profesionāļi novērtē mūsu Latviju, tās dvēseli - unikālās klavieres.
Andrejs Osokins: Jā, noteikti, esmu spēlējis uz Ventspils klavierēm, tas tiešām ir kaut kāds brīnums. Pilnīgi citādāka skaņa un kā tā rezonē telpu. Tas ir viens no maniem sapņiem – [radīt] īpašu programmu, kas skanētu un būtu veltīta tikai šim brīnišķīgajam instrumentam. Tā ir pilnīgi cita pasaule ar skaņām, iespējām, vibrācijām un frekvencēm. Dāvids Kļaviņš dara izcilu darbu un atgriež tradīciju, kas ir pazaudēta. 19. gadsimtā bija ļoti izplatīti tas, ka katra pilsēta, klavieru fabrika radīja savu instrumentu. Viņš atrada kaut ko pilnīgi citādu, bet saistītu tieši ar skaņu, nevis izskatu. Tas ir brīnišķīgi.






Komentāri (29)
Interesanti pozitīva pieeja konstruktīvai kritikai. Manuprāt, Grīnberga kungs izteica viedokli, kurš līdzīgi izskanēja no ne viena vien apmeklētāja pēc koncerta. Laikmetīgā mūzika un māksla ir viss, kas Ventspils pilsētai trūkst. Koncepcija bija tiešām laba, tāpat kā kvalitatīvie mākslinieki, bet daudz nianses varēja pārpārdomāt un viss notiktu gludāk un vēl skaistāk. Piemēram, salikt vairāk krēslus pa malu malām un spilvenus uz kāpnēm, īsākas pauzītes starp izpildījumiem pirmajā daļā. Iešana pa kāpnēm uz 3. stāvu uzreiz pēz mazās zāles varēja izpalikt - tur tantuki kļuva par īsti aktīviem procesa dalībniekiem. Jāsaka, ka pirmā daļa bija tiešām patīkama!!! Un saldāka pēcgarša būtu pēc otrās daļas, kas ilgtu 30 minūtes (tīri subjektīvi pēc manām koncentrēšanās spējām). Labprāt kritizēju, ja ir ko, jo tas dod iespēju izaugsmei un ērtāk nākotnē izbaudīt priekšnesumus.
Daudz laimes! Skaista tā Koncertzāle!
Vai mums vajadzīga koncertzāle ? Šāds jautājums radās pēc vakardienas Jubilejas koncerta. Ja klausītājs nopērk biļeti uz šo pasākumu, un viņam liek, ar kvasa pudeli rokā stāvēt 2 stundas kājās uz kāpnēm, kamēr zāle tukša. Koris paslēpies, var redzēt tikai diriģentu, Renārs atskaņo Džeri Maligenu {gan koris, gan Renārs spēlē lieliski}, bet kāpēc to nevar atskaņot zālē,kur patiešām lieliska akustika un klausītājs var apsēsties?Viens no Latvijas labākajiem pianistiem R.Zariņš spēlē Brāmsu patrepē. Kāpēc ? Nespēju to saprast un aizgāju mājās. Kāpec Liepājā, Rēzeknē,Cēsīs var, bet mums jāsēž uz kāpnēm, kad zāle tukša? Cēsīs pat Vāgnera operu {koncertuzvedumā},Radio bigbendu ar R.Paulu var atskaņot uz skatuves, bet mums jāstāv {jāsēž} uz trepēm 2 stundu garumā. Kāpēc? Nesaprotu.
Jā, arī man šis koncerta koncepts nebija saprotams. Protams, ka koncertzālē jāskan dažādai mūzikai, tas ir mūsu mūzikas templis, bet šis formāts arī man šķita necienīgi kā pret mūziķiem, tā arī publiku.
Koncertzāles “Latvija” radošās komandas mērķis vienmēr ir bijis veidot koncertzāli kā laikmetīgu mūzikas un mākslas norišu telpu. Telpu, kur apmeklētājs nav tikai pasīvs vērotājs, bet gan aktīvs procesa dalībnieks, kurš ir gatavs iepazīt un sajust visdažādākās mākslas norises, visdažādākajos formātos un izpausmju veidos. Tas, ka Jubilejas notikums ir spējis raisīt diskusijas un viedokļu sadursmes, vērtējams pozitīvi. Tātad vienaldzīgo nav.
https://tautastribunals.eu/?p=62442
Ja kas, koncertzālei nosaukumu LATVIJA ierosināja paši iedzīvotāji, jo 1) šī ir pēdējā no lielajām plānotajām reģionālajām koncertzālēm; 2) to pabeidza būvēt drīz pēc Latvijas simtgades.
Lai man būtu kur atkāpties, svētku dēļ atstāsim šo kādam retam aizspriedumam, personīgās gaumes lietām vai citiem subjektīvāka satura apstākļiem.
Tomēr lūdzu, mans izklāsts šeit būtu. Esiet tik laipni, ir par ko mierīgi padomāt pie Līgo alus kausa.
Vispār, var pasacīt, likumsakarīgi.
Tāpat kā pilnīgi likumsakarīgi kad krievu vecāki priecājas ka viņu pieaugušais dēls no frontes atsūta šiem normālu jaunu telefonu, datoru, šķidro kristālu televizoru vai pat veļas mašīnu. Diemžēl negrib domāt par to kas aiz viņa paliek tur uz vietas, kas un cik gados to varēs saremontēt atpakaļ.
Nezinu, lūk, cilvēks centies, rasējis, rēķinājis un - še tev, viens jau atkal klāsta ka nav labi. Droši vien jau kaut ko tanī laukumā vajadzēja, drusku priekšā 2. videnei un aizmirstam beidzot taču to onkulīti staba galā, Līgo svētki nupat beigušies. Tomēr man vēl tīri labi patīk, re kur vēl viens Jānis stabiņa galiņā un kādu dziesmu koklē viņš - tas vēl daudziem mūspusē jāapdomā. Un ko viņš no turienes redz sev apkārt. Ir pozitīvi piemēri, principā varētu cerēt ka ir vai būs. Pārsvarā cilvēkus uztrauc, kāds ūdentiņš no krāna tek.
Kurš ēzelis vispār atlāva koncertzālei Ventspilī dot nosaukumu Latvija?
Tas būtu riktīgi labi ja nosaukums Latvija būtu koncertzālei Guantanamo.
Nu baigi labi, vajag tēlainu apzīmējumu rindu - un publika sajūsmā grauž krēslus. Sirsnīgs paldies.
"Gara lidojums, smadzenes pret sienu", gluži kā Martai Pē. ( latviskais -fuj) īsts dižgars, ka te soross, pornieks., Noteikti sub-vārds internetā ir izšķirošs. Uzvilk jau bvar jebkuru masku, cepuri, kurpes, bet tu esi sū, kāds esi.
Diezko nesanāks, nejau man uzņemties atbildību par "ģerevņas zelta" čupu Ventmalā ja par to kaut ko franču dzejā uzklabina tāds monsieur Nobody kam, izejot no nika ir pilnīgi svešs jēdziens ar ko iesācis savu rindkopu.
Smadzenes pret sienu tāpēc ka es šeit nebūt nerēķinos ar plusiņu birumu.
Taču par ko man būtu jāpavārās, je reiz koncertzāle - tad par to pašu mūziku, pie kam koncertzāli mūzikai nevis otrādi. Tāpat kā arhitektūras daļa ataino savas ačgārnības, tāpat arī skaņu mākslā, ir savas visai gandrīz primitīvas lietas ko, ja neievēro, tur nekas patiess sanākt nesanāks, būs drīzāk jūklis un troksnis. Vai arī kaut kas tēpēc ka bērniem ir eksāmens vai tāpēc ka ir kārtējais plānveida koncerts, tādi un tādi kārtējie svētki ko gatavo pilsētas instances. Mēs bieži redzam vienkārši saksofonistu vai čellistu uz ielas stūra? Tā jau pilsētā nav, ir - re kur šitāds monstrs ko specializēti apsargā un kur īsti ne kurš katrs var iegriezties ar savām idejām cerībā tādas realizēt. Basta, neiestāstīsiet man ka problēmu nav.
Pornieks darbojas kā ieliknis runas novēršanai, ka vecās čekas kaluma persona?
No tiesas, jūtos pagodināts. Kāds sakars?