Otrdien Ventspils Tehnikumā notika ārpusformālās profesionālās izglītības atzīšanas eksāmens ēdināšanas pakalpojumu specialitātē, ko kārtoja seši jaunie speciālisti - viņu vidū arī skolas direktore Kristīne Vāgnere.

Jaunie speciālisti bija gan savas jomas profesionāļi, kas gadiem strādā šajā profesija, bet līdz šim nebija izdevies iegūt attiecīgu diplomu, gan arī tādi, kuriem ēdināšanas pakalpojumi līdz šim ir bijis hobija līmenī. Eksāmens sastāvēja no divām daļām. Pirmajā daļā bija jāizpilda teorētiskais tests, kurš sastāvēja no 80 jautājumiem, bet otrajā daļā jāpagatavo ēdiens, kurš pirms tam bija noteikts izlozē. Pēc tam tas arī atbilstoši jāizdekorē un jāpasniedz.

Tāpat jauniem speciālistiem nācās pieņemt klientu pasūtījumu banketam, aprēķinot attiecīgam cilvēku skaitam nepieciešamo ēdienu daudzumu, izmaksas, kā arī ieteikt galda klājumu. Teorētiskās un praktiskās daļas eksāmenu vērtēja ēdināšanas pakalpojumu profesionāļi.

Ventspils Tehnikuma direktore Kristīne Vāgnere gatavoja Lieldienu pashu. Direktore atzina, ka ēdiena gatavošana arī bija pati grūtākā: “Teorija nebija viegla un visiem 800 jautājumiem, no kuriem tikai 80 bija eksāmenā, bija jāgatavojas ar lielu nopietnību, tomēr ēdiena gatavošana sagādāja vislielāko satraukumu. Mēs šeit visi kārtojam tādus pašus eksāmenus kā mūsu skolas skolēni, jo diploms, ko saņemam, ir tieši tāds pats. Tāpēc šī ir lieliska iespēja tiem, kuri vēlas īsā laikā saņemt attiecīgo diplomu un jūtas spēcīgi kādā no jomām”.

Ventspils Tehnikumā drīzumā varēs nokārtot līdzīgus eksāmenus vēl šādās specialitātēs:

1.Reklāmas pakalpojumu komercdarbinieks;

2.Viesnīcu pakalpojumu speciālists;

3. Mehatronisko sistēmu tehniķis;

4.Automehāniķis.

Mūžizglītības koncepcijā personas nepārtrauktas izglītošanās nepieciešamību nosaka mūsdienu mainīgie ekonomiskie apstākļi. Paralēli formālai izglītībai, kas ir strukturēta un sistēmiska izglītības programmu apguve, ko apliecina valsts atzīts izglītības vai profesionālās kvalifikācijas dokuments, sabiedrībai ir iespējas iesaistīties arī ārpus formālās (neformālās) izglītības organizētās interesēm un pieprasījumam atbilstošās izglītošanās aktivitātēs. Ārpus formālās izglītības apgūto profesionālo kompetenci veido arī personas dzīves un darba pieredzes laikā iegūtās zināšanas, prasmes un iemaņas.

Pretendenta ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšana notiek balstoties uz attiecīgā profesijas standarta noteikto prasību pārbaudi profesionālās kvalifikācijas eksāmenā. Ja cilvēks strādā kādā no iepriekšminētajām profesijām, bet nav ieguvis oficiālu izglītības apliecinošu dokumentu, tomēr vēlas, ka prasmes tiek atzītas, šāda eksāmena nokārtošana ļaus jums iegūt dokumentu, kas apliecina, ka vinš ir šīs jomas profesionālis.

Lasi vēl

Komentāri (2)

  • -2
    šašliks 21.02.2017, 17:34:29

    Un?

  • -1
    Nif nifs 22.02.2017, 15:47:37

    Ko - un? Jūties apdalīts, ka izlasīji?

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: