Ventspils brīvostas pārvalde uzskata, ka SIA “ “Ventspils nafta” termināls” 30.jūnijā izplatītajā paziņojumā “Saeimā pieņemtās tiesību normas veicina investīcijām nelabvēlīgu vidi Latvijā” atkārtoti maldina sabiedrību par Ventspils brīvostas pārvaldes, kā arī Ventspils pašvaldības darbu.

Atkārtoti atgādinām, ka, lai Ventspils brīvostas pārvalde varētu SIA “ “Ventspils nafta” termināls” (VNT) izsniegt tehniskos noteikumus tvaiku savākšanas iekārtu (TSI) uzstādīšanai, nepieciešami grozījumi Ventspils brīvostas pārvaldes noteikumos, kas nosaka, kādas iekārtas smaku izplatības mazināšanai uzstādāmas. Noteikumu grozījumus Ventspils brīvostas pārvalde izstrādāja paātrinātā tempā, piesaistot labākos pašmāju un ārvalstu ekspertus un izvērtējot efektīvāko pieredzi citās ostās, turklāt sasauca ārkārtas valdes sēdi 27.maijā, lai noteikumus apstiprinātu ātrāk nekā to paredz kārtējo valdes sēžu grafiks. Šobrīd grozījumi nosūtīti saskaņošanai atbildīgajā ministrijā. Pēc noteikumu apstiprināšanas tie būs obligāti visiem termināļiem, kas strādā Ventspils brīvostā, toskait VNT. Tieši šie noteikumi var būt par pamatu tehnisko noteikumu izsniegšanai TSI uzstādīšanai.

Tāpat atgādinām, ka pretēji VNT izteikumiem, vēstuli par visu juridisko šķēršļu sakārtošanu tvaiku savākšanas iekārtas uzstādīšanas vietas jautājumā Ventspils brīvostas pārvalde saņēma tikai 2016.gada 16.maijā. Šobrīd Ventspils brīvostas pārvalde gaida informāciju no VNT par precīzu plānoto TSI atrašanās vietu, lai rūpīgi izvērtētu būvju izvietošanas tehniskos aspektus.

Vienlaikus neizpratni rada VNT vadības apgalvojumi, ka Ventspils pašvaldība kavē uzņēmumu attīstību. Tieši pašvaldības atbalsts bieži ir bijis izšķirošs, lai realizētu projektus brīvostas teritorijā. Tieši pašvaldības ieinteresētība un mērķtiecīgā darbība ir veicinājusi to, ka industriālā attīstība Ventspilī ir bijusi straujāka nekā citur Latvijā. Kopš 2002.gada darbam Ventspils brīvostas industriālajā zonā (kam ir speciālās ekonomiskās zonas statuss) piesaistīti 20 ārvalstu un pašmāju ražojoši uzņēmumi. 2010.gadā pirmo reizi darbavietu skaits rūpnieciskajā sektorā Ventspilī pārsniedza darbavietu skaitu ostas sektorā. Ventspils ierindojusies Latvijas lielāko rūpniecisko centru vidū – apsteidzot tādu vēsturisku rūpniecisko centru kā Jelgava un ierindojoties vienā līmenī ar Daugavpili. Rūpnieciskās produkcijas izlaides rādītāji Ventspilī kopš 2002.gada palielinājušies 21 reizi, bet eksporta apjoms palielinājies pat 40 reizes.

Atgādinām, ka 30. jūnija paziņojumā VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs apgalvoja: “Nodokļu atlaides piemērošanai jākalpo par stratēģisko rīku valsts pārvaldei, nevis šāda funkcija jānodod pašvaldību patvaļai. Grozījumu pieņemšana ir sasteigta, nav rūpīgi izvērtēta to iespējamā ietekme, kā arī nav ņemti vērā ietekmēto un tieši iesaistīto komersantu viedokļi.VNT jau ilgu laiku saskaras ar situāciju, ka Ventspils pilsētas dome un Ventspils Brīvostas pārvalde kavē uzņēmuma attīstību. Piemēram, uzliekot aizliegumu VNT atļauju saņemšanai līdz brīdim, kad tiks uzstādīta tvaiku savākšanas iekārta (TSI). Jautājums par TSI uzstādīšanas vietu ostas teritorijā ir atrisināts, bet atļauju saņemšanas process nevirzās. ”

Viņš arī norādīja, ka stabila un paredzama tiesiskā vide ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas līdzās ostas veiktspējai, naftas produktu transportēšanas izmaksām un termināļa darbības efektivitātei, ietekmē VNT spēju piesaistīt kravu plūsmas un attīstīties nepastāvīgajā naftas tirgū.

"VNT līdzīpašnieki ir ieguldījuši terminālī vairākus miljonus eiro un Latvijā sākuši biznesu, paļaujoties uz paredzamu uzņēmējdarbības vidi. Ja jutīsim, ka investoru tiesības tiek pārkāptas, noteikti aizstāvēsim savas aizskartās intereses, izmantojot visus iespējamos līdzekļus gan valsts, gan ārpus Latvijas mērogā atbilstoši ES tiesību normām un starptautiskajiem līgumiem," sacīja Panclafs.

 

Lasi vēl

Komentāri (1)

  • 0
    Andris Kajaks 05.07.2016, 00:55:24

    Kādi bija argumenti (bez "ūdens" liešanas) nepieciešamajiem grozījumiem VBP noteikumos, kas nosaka, kādas iekārtas smaku izplatības mazināšanai nepieciešami?

    13.janvārī VNT iesniedza pieteikumu VBP izsniegt stacionārās TSI būvniecībai nepieciešamos tehniskos noteikumus. 27.maijā VBP apstiprinātie "smaku" noteikumi ir nosūtīti ministrijām.... Pusgads ir "paātrināts" temiņš (lieli smiekli)

    Cik valdes sēdes bija 2015.gadā VBP? Cik 2016.gadā pirmajā pusgadā?

    Uz 22.februāra VNT un Ventbunkers iesniegumu par zemesgabala nomu, VBP spējīga atbildēt vien 12.aprilī....turklāt nepieciešams prokuratūras apliecinājums par šķēršļu neesamību, kurš iesniegts VBP 16.maijā. Kas tieši Jums nebija skaidrs un vai VBP ir pamats apstrīdēt starp juridiskām personām savstarpēji noslēgtu dokumentu leģimitāti?

    Fantāzija: Vai tad nu Ventspils rītdienas bruģētājs, Vislatvijas korupcijas apkarošanas pamatlicējs AL un komanda arī gadījumā, ja joprojām būtu Ventbunkers arestēto akciju daļu pārvaldītājs iebilstu pret tik cēlu mērķi, kā atteikties no 600m3 zemes nomas par labu smaku samazināšanai pilsētā..."noteikti neiebilstu, mīļie ventiņi"

    Citēju: "Ventspils brīvostas pārvalde gaida informāciju no VNT par precīzu plānoto TSI atrašanās vietu, lai rūpīgi izvērtētu būvju izvietošanas tehniskos aspektus." Rūpīgi izvērtēt ir 1 mēnesis, 2 mēneši, gads??

    ---
    Te gan ne runa par VBP roku ātrumu, bet tādas institūcijas, kā Valsts Vides dienesta Reģionālo vides pārvaldes darbu, jo tur laika jēdziens apstājas pēc definīcijas. Un vai VVDVRVP vispār pieļauj tādu slēdzienu kā "Tvaiku savakšanas iekārtās negatīvā ietekme uz vidi ir lielāka, nekā tās neesamība"

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: