Rīgā notika Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu (16+1 formāts) pirmā transporta ministru sanāksme un biznesa konference, kuras mērķis ir sekmēt sadarbību starp valstīm transporta un loģistikas jomā. Trešdien, 18. maijā, Ķīnas transporta un loģistikas nozares pārstāvju delegācija ieradās Ventspils brīvostā.

Ķīnas un 16 Centrālās un Austrum­eiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehiju, Igauniju, Ungāriju, Latviju, Lietuvu, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju, Bulgāriju, Horvātiju, Poliju, Maķedoniju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju, Bosniju un Hercegovinu) dažādās jomās, t.sk. loģistikā un transportā. Latvijai tika uzticēta loģistikas koordinatora loma 16+1 formātā. Biznesa konferencē, kurā piedalījās arī Ventspils brīvostas pārvalde, notika diskusija par potenciālajiem investīciju projektiem starp Ķīnu un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstīm. Mūsu valsts pārstāvji prezentēja Latvijas integrēto piedāvājumu tranzīta koridora efektīvai izmantošanai, jaunu kravu plūsmu piesaistei un arvien plašāku loģistikas pakalpojumu attīstībai. 18. maijā konferences dalībnieki apmeklēja Ventspils un Liepājas ostas. Ventspilī viesi tikās ar brīvostas un pilsētas pašvaldības vadību, kā arī iepazinās ar prāmju operatora Stena Line un termināļu Noord Natie Ventspils Terminals un Ventspils tirdzniecības osta piedāvājumu sadarbībai.

Ventspils domes priekšsēdētāja 1. vietnieks infrastruktūras jautājumos Jānis Vītoliņš uzskata, ka ķīniešu izrādītā interese par Vents­pili saistīta ar mūsu ostas piedāvātajām priekšrocībām. Vispirms tā ir ērtā prāmju satiksme, kuru kuģošanas kompānija Stena Line izveidojusi starp Ventspili un Zviedriju, Ventspili un Vāciju un kas var būt interesanta ķīniešu preču transportēšanai.

Šajā ziņā Ventspilij konkurentu nav, uzskata Vītoliņš. Ventspils pārstāvji iepazīstināja Ķīnas viesus arī ar perspektīvajiem projektiem, kuru vidū var būt jaunās Ziemeļu ostas būvniecība un loģistikas centra izveide. Starp konferences ­dalībniekiem, kuri apmeklēja Ventspili, bija arī Ķīnas dzelzceļa kor­porācijas Transporta biroja ģenerāldirektors Čengs Ksiandongs, kurš pastāstīja, ka viņa korporācijai notiek pārrunas ar Latvijas dzelzceļu par kravu vilcienu satiksmi no Ķīnas uz Latviju. Savukārt ostu un dzelzceļu viņš nodēvēja par vienotu transporta saimi. Ventspils osta ir interesanta iespējamai Ķīnas kravu saņemšanai un pārkraušanai, pateicoties savam izdevīgajam izvietojumam un labi izveidotajai apkalpošanas sistēmai, norādīja Čengs Ksiandongs.

Foto: Ventspils domes priekšsēdētāja 1. vietnieks infrastruktūras jautājumos Jānis Vītoliņš saņem no Ķīnas dzelzceļa korporācijas Transporta biroja ģenerāldirektora Čenga Ksiandonga pateicību par iespēju apmeklēt mūsu ostu.

Tā nebija tikai pieklājības vizīte

Igors Udodovs, Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks

– Ķīnas nozīmi pasaules ekonomikā grūti pārvērtēt. Uz Ķīnu kā uz sadarbības partneri ekonomikā ar cerībām raugās ne tikai Latvija, bet viss Centrālās un Austrumeiropas reģions. Jāsaprot, ka no Ķīnas skatupunkta ne tikai Ventspils, bet arī Latvija ir ļoti sīks punktiņš pasaules kartē. Ķīnu interesē reģions, tāpēc sadarbība formātā 16+1 ir ļoti pareizs virziens un, protams, liela iespēja Latvijai parādīt tieši sevi kā uzticamu partneri un sadarbības platformu tālākam ceļam uz Rietumeiropas tirgiem. Otra lieta, kas jāsaprot, – ar Ķīnu nekas nenotiek ātri. Ķīnas uzņēmēju delegācijas Latvijā un Ventspilī bijušas vairākkārt un arī Ventspils brīvostas pārvalde regulāri stāsta par sevi potenciālajiem sadarbības partneriem Ķīnā. Var pat teikt, ka ķīnieši ļoti uzcītīgi seko latviešu parunai septiņreiz nomēri, vienreiz nogriez. Tieši tāpēc mēs varam būt ļoti gandarīti, ka, neskatoties uz gana saspringto konferences darba grafiku Rīgā, nemaz nerunājot par lielo darba apjomu Ķīnā, Ventspili izvēlējās apmeklēt augstākā līmeņa pārstāvji no Ķīnas dzelzceļa un China Merchants Group. Ir gandarījums, ka tā nebija tikai pieklājības vizīte, mēs jutām patiesu un lietišķu interesi.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: