Sestdiena, 4. februāris, 15:56
Sveicam: Veronika, Daila
Šodien Ventspilī: -16 .. -18 °C, mākoņains, bez nokrišņiem
20. augusts, 2010
Laikraksta "Ventas Balss" galvenā redaktore

Vācijas veikalos nav nopērkami fosfātu saturošu veļas pulveru, tādēļ daudzi, kuriem darba vai atpūtas braucienos iznāk doties uz Vāciju, no turienes ved mājās labas kvalitātes pulverus par ievērojami lētāku naudu nekā Latvijā maksā pulveri ar fosfātiem.

Reitings: 5,0 (4x)

Tāda paša izskata, tādā pašā iepakojumā tur tie ir bez fosfātiem un lētāki, pie mums ar fosfātiem un dārgāki. Paradokss? Nē. Ražotāji, zinot pircēju informētību vai nezināšanu, Baltijas un Skandināvijas tirgiem ražo atšķirīgus vienāda nosaukuma veļas pulverus.

 

Var jau pārmest paši sev, ka esam ārkārtīgi konservatīvi savos ieradumos un vieglāk ir izmantot jau zināmus līdzekļus un nemeklējam labākus, kvalitatīvākus risinājumus. Taču tik pat labi mēs zinām, ka daudzām lietām atļauj notikt, jo kādam tas ir izdevīgi.

 

Televizoros katru dienu reklamē boņuksus, taidus un citus, bet nav neviena valsts apmaksāta reklāmas klipa par veļas pulveriem bez fosfātiem. Nav arī raidījumu ciklu un publikāciju sēriju par to, kā ar mazākiem izdevumiem var panākt zaļāku dzīvi, pērkot un veļas mazgāšanai lietojot pulverus bez fosfātiem.

 

Pašiem ražotājiem reklamēt zaļos pulverus neatmaksājas, jo ir izdevīgi ievest Latvijā produkciju, kuras ražošanas izmaksas ir krietni lētākas un līdz ar to ar sliktajiem pulveriem pelnīt lielāku naudu. Neinformētības un iesīkstējošo uzskatu dēļ veļas pulveru ražotāji turpina nekaunīgi pārbaudīt Latvijas pircēju pacietību un vairot savu turību.    

 

Pircēju prātos ir iesakņojusies grūti izmaināma pārliecība, ka labie veļas pulveri ir dārgi. Patiesībā ir otrādi. Fosfātu saturošie pulveri ir dārgi, jo pircējs maksā par lielākas masas veidotājiem, smaržvielām, krāsvielām, kas ir gandrīz visos Latvijā nopērkamajos pulveros.

 

Savukārt fosfātu nesaturošajos pulveros nav nekā lieka, bet ir pietiekoši, lai veļa un arī daba būtu tīra. Bez tam neviens nav aprēķinājis un pieskaitījis veļas pulveru cenai izmaksas par zālēm alerģiju ārstēšanai un zaudējumus, ko nodarām zivīm upēs, ezeros un jūrā un iespējamos zaudējumus paši sev.

 

Daudzi ķīmiskie tīrīšanas līdzekļi, tai skaitā veļas pulveri var radīt ģenētiskus traucējumus, uzbrūk imūnsistēmai, aknām, smadzenēm un traucē radīt pēcnācējus. Dzīvniekiem tie var izraisīt arī vēzi. 

 

Tīra jūra sākas nevis Saeimā vai Vides ministrijā vai kādā Vācijas ķīmiskajā rūpnīcā, bet katra pircēja veļas automātā un, protams, Latvijas iedzīvotāju galvās.

Tas, kurš vēlas, var meklēt un atrast informāciju, kā nedarīt pāri sev un savai veselībai un atstāt saviem mazbērniem nesaindētu Latviju.

Komentāri
sašutis 20.08.2010, 00:41
-2
Eu, Ventas Balss. Ielas meitu reklāmas no sludinājumu sadaļas izņemiet? Un to, kas viņas meklē, arī. Tas jau vairs nav normāli.
bijushajs 20.08.2010, 00:57
0
...Vaacijaa, Cienita, daudz kas ir, sevishki ja tur dzivot un sekot action izpardoshanai...(nerakstu par letu produkciju !)
"Ariel - actilift" bundzha- 5,6L, prieksh 80 mazgashanu-operacijam mazg-mashinaa (rok.mazg. - apmeram - katru dienu mazgashanai - vel vairaak..lidz pusgadam), maksa izpardoshana - 12,90€ ( normala cena -16,90 ), tas nozime, ka pie mums tai cena bus apm 17-22 LVL ! ) Tad, salidzinat ar zemaku vaacu bezdarbnieka pabalstu ( vientulam - 770€ ) 1 bundzhai vai pilvera kartonam cena, tiem ir vienada, ir - 3 cigaretes pacinas ( 4- 4,30) vai 6 (veselas) zupavistas ( 1,4kg - 1,89€ ) ...
PS Pec Jusu viedokla , ari mes kadreiz sagaidisim cenas kaa Vaacijaa ? ( nebutu slikti ari tadu bezdarbnieka pabalstu )
Fedja 20.08.2010, 07:37
0
Nekur pasaule vel nav redzejs, lai valst apmaksat pulver reklam. No pirkst izzists. Valst apmaksa pret pipeshan un tada gara.
lita 20.08.2010, 08:41
0
to Fedja
Valstij ir jādomā par cilvēku veselību un tīru vidi, tāpēc tauta ir jāizglīto. Bet tādu lietu pie mums Latvijā neviens nemūžam nedarīs.
Atis 20.08.2010, 08:42
+4
Jebkura videi kaitīga prece salīdzinot ar ne tik kaitīgu vai nekaitīgu ir daudz daudz dārgāka, tikai patieso cenu cilvēki nemaksā uzreiz, bet vēlāk vai netieši - radītā vides kaitējuma veidā un izmaksās, lai novērstu, samazinātu kaitējumu.

Kaitīgu preču izmantošana patēriņā ir egoistiska un netālredzīga rīcība, jo ietaupīto santīmu vietā citiem un pašam jāmaksā pēc tam vairāk...

Mācītājs 20.08.2010, 08:43
-3
Tas fosfors no zēm i nāc un tur atsgriežas, tā ro viss i ķimij un derigie izrakteņ, zāļ veļ pulver top tade paše veida, nokauj lopiņ no taukem uztais enzīms(organiskās taukskābs) un to skābekl šķidra veida es a grib redzet nesaspiesta veida. Tā ro vis i ķimij(organiska un neorganiska), ja kas mēs vairaks neko nav spējig sabojat(piesārņot), ta vel ka tie Iprīt(ķimiskai ierocs) mucs Baltijs jūra izjuks ta tas fosfors būs stipr vairāk.
Nevaig te lobet it kā (zāļs precs), citād man liekas ka kāc i estājes pasauls dābs fonda un pa cit naud bļauj ka mēs te Latvija nedzīve zāļ, Amērika indiāņem i rezervāt, mums paklausot tos ārzemj darboņs un vīņ pakalpiņs būs jadzīvo viena liela rezervāta(Latvijā), vo nav penācs tos brēcejs triekt ele rata.
Es paskaidros kapēc- ir tāds Paps ezer palieņ pļāvs tur tie darboņ ievēd zirgs un taurs, sataiese žogs, tagac tie žog i apkrituš un tie zvēr baid vietejos edzīvotājs, bet fonds Rodberg persona paziņo,"Projekt naud i beidzes, takā tā i jūs problēm", taka der padomt vai zaļš i tiešam zaļš
Nu ko 20.08.2010, 08:58
0
Ventspilī jābūvē fabrika?
Atis 20.08.2010, 09:02
+2
Mācītājs 20.08.2010, 08:43

Man šķiet Jūs diezgan pārspīlējat. Ķīmiskie savienojumi, piemēram, sadzīves ķīmijas produktos ir pavisam cits, kā dabā esoša viela. Piekrītu, ka šādu vielu nonākšana vienkārši vidē nav tas trakākais, nebūt gan nesakot, ka tas nav slikti, bet vēl sliktāk par to ir šo vielu nonākšana dzīvajos organismos it īpaši tajos, kuri atrodas barību ķēžu augšdaļā.
Mācītājs 20.08.2010, 09:40
0
Atis 20.08.2010, 08:42
Tic man es dvzīvo zāļ, es nepiesārņo dāb a sadzīvs atkritumiem izmetot tos kur pagadas, man riebjas pietaisitās ceļmāls, upmāls, ezermāls, mēž, lauk un tā tālak.
Pa to dārgum, mākslig radits mīts, jo kamēr ķimiska rūpniecib diktes tirg tā viš būs.
Pasaule i dīvs problēms pārtik un ūdens, akal i dikt jadoma(ēst un dzert) vai vārit zieps(ķimisks proces) taka nav tik vienkārš.
Tai baribs ķede tie viels ir un vel ilg būs, jo to kas i sagāzts jūras, ierakts zeme zin tikei tie gāzej, racej un tie fond nemaz tik čakl to viet atklājej nav jo tas makse liel naud, lētak i tralinat mass mēdijos.
Adolfs 20.08.2010, 09:52
+3
Priekš atmazgāšanas nemaz nevajag veļas pulveru. Un tādēļ daudzi, kuriem darba braucienos iznāk doties uz Londonas „Avi Rossini” veikala viss nepieciešamais ir.
:) 20.08.2010, 09:53
+3
Vācija un Eiropa arī likumi ir citi.
Atis 20.08.2010, 09:54
0
Mācītājs 20.08.2010, 09:40

Viennozīmīgi, ka tirgus ir "noķēris" zaļās tendences un rodas veselas industrijas uz to balstītas, taču ne jau tāpēc ir jādikreditē sākotnējā ideja.

Masu mēdijus vajag "tralinat", jo tā var ietekmēt patērētāju, bet patērētāja izvēle ietekmē tirgu, ja patērētājs izvēlas dabisku ražojumu, tirgus to piedāvās. Privātā sektora patēriņš ir ļoti nozīmīgs, panākot kaut dažu procentu samazinājumu kaitīgām precēm visās mājsaimniecībās tas kopumā veido ļoti būtisku apmēru.
? 20.08.2010, 09:55
+3
Un kur ir ziņas Nr. 1 par 466 bankas lapām?
??? 20.08.2010, 10:30
+2
www.DELFI.lv
20. augusts 2010 08:43

http://www.delfi.lv/news/national/politics/laikraksts-iespejams-lemberga-bernu-kontos-grozita-teva-biznesa-nauda.d?id=33646911
Blonde 20.08.2010, 11:52
0
Vienkāršais pircējs neaizdomājas par kaitīgumu videi,bet par maciņa saturu.Dīvaini,bet atceros datus,ka viskaitīgākais videi ir
Ariel nevis Lotus kā šodienas tabulā.Nez,vai tie vācu pulveri,ko tirgo mūsu tirgū,ir nekaitīgie??
Blonde 20.08.2010, 11:53
+1
:)Tie pulveri,ko reizēm tirgo Ventspils tirgū
Blondīnei 20.08.2010, 12:44
0
Ir jāskatās un jādomā līdzi, tāpat kā vēlēšanās, ejot pie urnām.
*** 20.08.2010, 16:15
+2
Gribētos zināt šis informācijas autoru. Da ne jau Dace Vašuka un Mertenas k-dze šos rakstiņus izdomāja, ir taču jābūt autoram vai "avotam" ,no kurienes .....
VB galvenā redaktore Gundega Mertena 20.08.2010, 16:57
+1
Atbildot uz iepriekšējo komentāru, ik katrs vārds, ik katrs teikums ikvienā viedokļi ir manis pašas izdomāts un arī uzrakstīts. Man grūti saprast, kā cilvēkam var galvā ienākt doma par slēptajiem autoriem vai vēl ko tamlīdzīgu. Krieviem ir tāds izteiciens Pa proše. Dzīvi jādzīvo vieglāk, tad nerādīsies, bet viss būs pa īstam.
sesks 20.08.2010, 17:41
+7
Gundega, lūdzu atkārto gramatiku:
Kas jādzīvo - dzīve jādzīvo
nevis - ko jādzīvo - dzīvi jādzīvo

Vārdi IK un KATRS nozīmē vienu un to pašu, tāpēc nav jāraksta divreiz, lai vienreiz pateiktu, ka ik vārds un katrs teikums ir tevis izdomāts.

Atgādinu, ka avīzes darbinieki pārstāv savu rakstīto vārdu, ko mēs lasītāji lasām.
VB redaktore 20.08.2010, 20:24
0
Atbildu par katru manis rakstīto vārdu, bet jūs cienītais, sesk, baidāties pats no sevis, Jūs zināt, kas es esmu, tādēļ esat vārdos tik pārliecināts, bet, kā būtu, ja vajadzētu visu,ko jūs domājat pateikt acīs vai uzrakstīt avīzei savā viedokliī? Manas redaktores pieredze rāda, ka tādu procentuāli ir ļoti maz.
soul 21.08.2010, 08:01
0
20.24

Aiz domājat jāliek komats:)
(ikkatrs jāraksta kopā)
OU 21.08.2010, 08:11
0
Sesk,Tu arī raksti bez diviem komatiem,bet ne par to ir runa.
Pilnīgi piekrītu,ka parastais lasītājs var nezināt gramatiku,kas,protams,nav apsveicami,bet masu mēdiju pārstāvjiem tā jāzina perfekti,jo no viņiem daudzi cilvēki mācās.
Pēdējā laikā avīzē VB ir gramatiskas kļūdas.
Pievienot komentāru
Salsti?